Televisions, ràdios i diaris, contra la política comercial de RTVE

El president de les televisions qualificà la situació actual d'«insostenible»

TW
0

La Unió de Televisions Comercials Associades (Uteca) va presentar ahir un informe en el qual assegura que Televisió Espanyola ha bestret al mercat publicitari del 2001 un total de 12.100 milions de pessetes, 9.600 a les televisions privades i 2.500 a la resta de mitjans convencionals. Uteca, juntament amb l'Associació d'Editors de Diaris d'Espanya (AEDE); l'Associació Espanyola de Radiodifusió Comercial (AERC) i l'Associació de Revistes d'Informació (ARI), oferí ahir una roda de premsa per denunciar l'«agressiva» política comercial de RTVE.

En l'acte hi eren presents els presidents d'aquestes associacions, Alejandro Echevarría, José Sanclemente, Ignacio Baeza i Carlos Ramos, respectivament, com també presidents i consellers delegats de televisions privades, grups de comunicació i cadenes de ràdio i de diaris regionals, entre ells Pere A. Serra, president editor del Grup Serra. Alejandro Echevarría, que va obrir l'acte, va explicar que «pretenem denunciar l'agressiva política comercial de RTVE, la seva falta d'activitat com a servei públic, una política que no tan sols afecta les televisions privades, sinó tots els mitjans de comunicació».

Davant d'aquesta situació, les televisions privades sol·liciten que a la primera cadena TVE comercialitzi únicament sis minuts de publicitat per hora natural "actualment és de 12" i cap a l'horari de màxima audiència. També es planteja que La 2 comercialitzi únicament tres minuts per hora natural, que les tarifes d'ambdues cadenes estiguin en consonància amb la seva audiència i els preus del mercat; que RTVE no inclogui publicitat en cap de les seves cadenes de ràdio i que els continguts justifiquin la seva condició de servei públic. Echavarría va recordar una roda de premsa semblant, el juny del 2001, i va dir que aquesta situació «no tan sols no ha minvat, sinó que hi ha una major agressivitat» de RTVE. Va dir, també, que tots els mitjans de comunicació privats espanyols sofreixen aquesta política, «que farà que alguns entrin en pèrdudes en aquest exercici, encara més perquè des de l'11 de setembre hi ha hagut una disminució de la inversió publicitària en tot el món».

Echevarría va qualificar la situació d'«insostenible», va dir que les televisions privades tenen pèrdues i que si la SEPI decideix que RNE també inclogui publicitat, també les ràdios «tindran pèrdues». Jorge del Corral, secretari general d'Uteca, va demanar un marc que defineixi la televisió pública i un model de finançament estatal. «Volem una TVE forta i amb un alt nivell d'audiència, amb programes de servei públic, però que no llevi recursos del mercat», va assenyalar. «Hi ha certa esperança "va afegir" perquè els responsables de la SEPI van en aquesta línia, de frenar la política comercial de RTVE perquè no s'exclogui les privades».