La Unió de Televisions Comercials Associades (Uteca) va
presentar ahir un informe en el qual assegura que Televisió
Espanyola ha bestret al mercat publicitari del 2001 un total de
12.100 milions de pessetes, 9.600 a les televisions privades i
2.500 a la resta de mitjans convencionals. Uteca, juntament amb
l'Associació d'Editors de Diaris d'Espanya (AEDE); l'Associació
Espanyola de Radiodifusió Comercial (AERC) i l'Associació de
Revistes d'Informació (ARI), oferí ahir una roda de premsa per
denunciar l'«agressiva» política comercial de RTVE.
En l'acte hi eren presents els presidents d'aquestes
associacions, Alejandro Echevarría, José Sanclemente, Ignacio Baeza
i Carlos Ramos, respectivament, com també presidents i consellers
delegats de televisions privades, grups de comunicació i cadenes de
ràdio i de diaris regionals, entre ells Pere A. Serra, president
editor del Grup Serra. Alejandro Echevarría, que va obrir l'acte,
va explicar que «pretenem denunciar l'agressiva política comercial
de RTVE, la seva falta d'activitat com a servei públic, una
política que no tan sols afecta les televisions privades, sinó tots
els mitjans de comunicació».
Davant d'aquesta situació, les televisions privades sol·liciten
que a la primera cadena TVE comercialitzi únicament sis minuts de
publicitat per hora natural "actualment és de 12" i cap a l'horari
de màxima audiència. També es planteja que La 2 comercialitzi
únicament tres minuts per hora natural, que les tarifes d'ambdues
cadenes estiguin en consonància amb la seva audiència i els preus
del mercat; que RTVE no inclogui publicitat en cap de les seves
cadenes de ràdio i que els continguts justifiquin la seva condició
de servei públic. Echavarría va recordar una roda de premsa
semblant, el juny del 2001, i va dir que aquesta situació «no tan
sols no ha minvat, sinó que hi ha una major agressivitat» de RTVE.
Va dir, també, que tots els mitjans de comunicació privats
espanyols sofreixen aquesta política, «que farà que alguns entrin
en pèrdudes en aquest exercici, encara més perquè des de l'11 de
setembre hi ha hagut una disminució de la inversió publicitària en
tot el món».
Echevarría va qualificar la situació d'«insostenible», va dir
que les televisions privades tenen pèrdues i que si la SEPI
decideix que RNE també inclogui publicitat, també les ràdios
«tindran pèrdues». Jorge del Corral, secretari general d'Uteca, va
demanar un marc que defineixi la televisió pública i un model de
finançament estatal. «Volem una TVE forta i amb un alt nivell
d'audiència, amb programes de servei públic, però que no llevi
recursos del mercat», va assenyalar. «Hi ha certa esperança "va
afegir" perquè els responsables de la SEPI van en aquesta línia, de
frenar la política comercial de RTVE perquè no s'exclogui les
privades».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.