Salern mostrarà 25 obres inèdites de Joan Miró procedents de Palma

Les peces fan part de l'exposició «Mediterraneo Miró», que s'inaugurarà el 13 d'abril

TW
0

Un total de 25 obres de Miró, fins ara mai no exposades, es podran veure a partir del 13 d'abril al complex conventual de Santa Sofia de Salern. Les peces procedeixen totes dels tallers que l'artista català tenia a Cala Major i que foren construïts pel seu amic, l'arquitecte Josep Maria Sert. Segons informava divendres l'edició napolitana de La repubblica, seran la seva filla, Maria Dolors Miró, i dos dels seus néts els qui inauguraran aquesta mostra, que du per títol Mediterraneo Miró, i que romandrà al cor del centre històric de la localitat italiana fins el dia 23 de juny.

L'exposició està composta per un total de 197 peces "entre les quals s'inclouen les 25 esmentades" que van des de pintures, guaixos, dissenys, aiguaforts, escultures, fins a ceràmiques i els sis grafits de Son Boter, catalogats com a Sense títol 1974-1981. Aquesta mateix exposició serà la prèvia que donarà pas a la gran retrospectiva sobre el pintor que es podrà veure a Pequín a partir del mes de setembre.

Les obres que componen aquesta mostra, amb Massimo Bignardi i Luigi Fiorletta com a comissaris, han estat il·lustrades per Pilar Baos, Ermanno Guerra i Mauro Scalatto, i provenen totes de la Fundació Pilar i Joan Miró de Mallorca i de la Fundació Miró de Barcelona. Segons informa el rotatiu italià, aquesta mostra constitueix un recorregut expositiu que intenta traçar un itinerari novel·lístic que recull totes les experiències artístiques de Miró, des de la recerca de la pintura fins a l'escultura o les ceràmiques, abraçant un espai de temps que va des dels anys 60 als darrers dos anys de la vida de l'artista.

Aquest esdeveniment, presentat dijous a la Borsa Internacional del Turisme, fou definit com una gran oportunitat que farà de la regió italiana una de les principals destinacions turístiques dels amants de l'art, ja que mostrarà una etapa important de la producció d'un dels principals artistes del segle XX i, a més, servirà com a aperitiu per a la gran retrospectiva que tindrà lloc al Japó el mes de setembre.