Subhastes, actuacions i 130 estands donen forma a la III Fira del Disc

Com a novetat destaca el premi Balears Sona, adreçat a músics illencs

TW
0

La III Fira del Disc reunirà al recinte firal de Palma, els dies 27 i 28 d'abril, un total de 130 estands que posaran a la venda prop d'un milió i mig de discs. L'oferta es completarà amb actuacions, una exposició del rock and roll circus, les subhastes d'un disc firmat pels Rolling Stones, fotografies signades de Bjork i Neil Young o una entrada d'un concert d'Elvis que mai no es féu a causa la mort de l'artista, explicaren els organitzadors, Joan Carles Vilella i Pere Terrassa.

Entre les novetats per a aquesta edició, que continua mantenint el «caire cultural com a segell distintiu» explica Terrassa, destaca el premi Balears Sona, dedicat a reconèixer i a promocionar els grups illencs. El guardó, «testimonial i sense dotació econòmica», distingirà els millors músics de les Balears en els gèneres de pop-rock, punk-hardcore-metal, folk-blues-jazz, noves tendències i artista novell, seleccionats per un col·lectiu de professionals de la música.

Una altra de les novetats de la fira, que ha augmentat un 15% el pressupost fins a arribar a 162.720 euros "27 milions de pessetes", és un nou escenari exterior, dedicat a les bandes illenques novelles. L'organització manté l'escenari a l'interior del recinte, on hi haurà les actuacions de Mike Kennedy y Los Bravos, els noruecs Yum Yums i els mallorquins No Children i Neo Tokio. Tot això es completarà amb un cap de cartell i quatre grups encara sense concretar.

La fira, que organitza un concurs de cartells adreçat a dissenyadors gràfics i a artistes plàstics, té la col·laboració de l'àrea de Cultura del CIM i de la Direcció General de Joventut del Govern, perquè «promociona i dóna suport als nostres artistes», explica Maria Antònia Vadell, responsable de Cultura, i «perquè la música és unió per als joves» afegeix Joan Caules, director general de Joventut.