El Consell de Mallorca ha instal·lat a la seva seu sis telèfons
gratuïts perquè tots els ciutadans que ho vulguin puguin votar la
candidatura de Chenoa, la concursant mallorquina d'Operación
Triunfo, a Eurovisió. El cost màxim de la cridada és de 135
pessetes "0'8 euros" per minut. Els telèfons estaran a l'abast del
públic de 9.00 a 21.00 hores fins dilluns. Aquesta iniciativa de
Maria Antònia Munar ha desencadenat una allau de polèmiques entre
els partits polítics. La formació EU-Els Verds ha estat la més
crítica, afirmant que aquesta és una «superació de tots els límits
del folklorisme». El grup proposa al CIM que hi enviï «la seva
banda de 'ministrils'», que subvencionin els viatges dels
mallorquins «per assistir en directe a la gala i per donar suport a
la nostra concursant», i que a canvi del suport institucional
«Chenoa s'haurà de retratar amb la presidenta del Consell de
Mallorca».
Per la seva banda, el PSM s'ha mantingut en silenci sense fer
cap tipus de manifestació pública. Tot i això, alguns dirigents del
partit han posat de manifest, en privat, la seva crítica ferma a
aquesta iniciativa. El PP, a través de Joan Flaquer, ha manifestat
els seus dubtes i ha explicat que «hi ha maneres millors de fer ús
dels doblers públics». Flaquer també ha esmentat que «no tenim
crítiques per fer sempre que sigui una iniciativa destinada a
promocionar l'Illa». Munar, per la seva banda, ha justificat
aquesta inversió. De fet, ahir es va produir una escenificació
sense precedents a la seu del Consell. La presidenta del CIM,
acompanyada pel pare i per la mare de Chenoa, convocà una gran
quantitat de periodistes i va explicar que «Chenoa és una
mallorquina que fa mostra de la seva mallorquinitat, per a qui s'ha
d'igualar el suport institucional que rebien els altres
concursants, i qui millor que el Consell per fer-ho». Munar va
afegir que «estam a favor del programa, perquè transmet als joves
un missatge positiu de superació i d'esforç».
Munar es defensa de les crítiques afirmant que «aquests són uns
doblers ben aprofitats per enviar als joves un missatge més efectiu
que aquell que els puguem transmetre a través de qualsevol
campanya». Així mateix, la presidenta del CIM explicà que «el
Consell té unes determinades partides assignades a publicitat». En
aquest sentit, el CIM ha invertit 1.700.000 pessetes en publicitat,
xifra a la qual s'afegirà el cost de la totalitat de les cridades.
El fenomen Chenoa ha arribat a un nivell tan alt que un tribunal
d'oposicions fou desallotjat de la sala que ocupava per
instal·lar-hi els telèfons d'allò que Munar ha qualificat
d'«Operación Chenoa». Aquest frenesí també ha conduït el Consell a
penjar dues pancartes a l'edifici de la Diputació, fet insòlit,
sobretot si es té en compte que la façana de l'edifici del Consell
és Bé d'Interès Cultural.
Tot i que algunes hostesses convidaven la gent a entrar per fer
les telefonades, ahir al capvespre eren pocs els qui s'acostaven al
Consell i, durant tota la jornada, no es confirmaren les
expectatives i es va registrar un total de 300 cridades, segons
fonts del CIM. D'altra banda, l'Ajuntament de Palma també dóna
suport a la candidatura de Chenoa amb la instal·lació de deu
telèfons al passeig del Born i que estaran en funcionament de
dissabte a dilluns, de 10.00 a 20.00 hores, coincidint amb la
celebració de Sa Rua i de Sa Rueta. Joan Fageda justifica la seva
iniciativa posant de manifest que «les institucions anam a remolc
de les cirumstàncies», i afegí que «Operación Triunfo» mostra
l'esforç del jovent per aconseguir allò que volen». L'aposta de
l'Ajuntament, que considera «discutible que s'emprin doblers
públics», està patrocinada per l'empresa ONO, que es farà càrrec de
les despeses econòmiques de la iniciativa. En aquest sentit, el
batle afirmà que «la intenció és bona, però la manera de pensar de
l'Ajuntament no coincideix amb la del CIM».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.