El Consell també ha estat víctima de la campanya Chenoa. | P.B/J.T.

TW
0

El Consell de Mallorca ha instal·lat a la seva seu sis telèfons gratuïts perquè tots els ciutadans que ho vulguin puguin votar la candidatura de Chenoa, la concursant mallorquina d'Operación Triunfo, a Eurovisió. El cost màxim de la cridada és de 135 pessetes "0'8 euros" per minut. Els telèfons estaran a l'abast del públic de 9.00 a 21.00 hores fins dilluns. Aquesta iniciativa de Maria Antònia Munar ha desencadenat una allau de polèmiques entre els partits polítics. La formació EU-Els Verds ha estat la més crítica, afirmant que aquesta és una «superació de tots els límits del folklorisme». El grup proposa al CIM que hi enviï «la seva banda de 'ministrils'», que subvencionin els viatges dels mallorquins «per assistir en directe a la gala i per donar suport a la nostra concursant», i que a canvi del suport institucional «Chenoa s'haurà de retratar amb la presidenta del Consell de Mallorca».

Per la seva banda, el PSM s'ha mantingut en silenci sense fer cap tipus de manifestació pública. Tot i això, alguns dirigents del partit han posat de manifest, en privat, la seva crítica ferma a aquesta iniciativa. El PP, a través de Joan Flaquer, ha manifestat els seus dubtes i ha explicat que «hi ha maneres millors de fer ús dels doblers públics». Flaquer també ha esmentat que «no tenim crítiques per fer sempre que sigui una iniciativa destinada a promocionar l'Illa». Munar, per la seva banda, ha justificat aquesta inversió. De fet, ahir es va produir una escenificació sense precedents a la seu del Consell. La presidenta del CIM, acompanyada pel pare i per la mare de Chenoa, convocà una gran quantitat de periodistes i va explicar que «Chenoa és una mallorquina que fa mostra de la seva mallorquinitat, per a qui s'ha d'igualar el suport institucional que rebien els altres concursants, i qui millor que el Consell per fer-ho». Munar va afegir que «estam a favor del programa, perquè transmet als joves un missatge positiu de superació i d'esforç».

Munar es defensa de les crítiques afirmant que «aquests són uns doblers ben aprofitats per enviar als joves un missatge més efectiu que aquell que els puguem transmetre a través de qualsevol campanya». Així mateix, la presidenta del CIM explicà que «el Consell té unes determinades partides assignades a publicitat». En aquest sentit, el CIM ha invertit 1.700.000 pessetes en publicitat, xifra a la qual s'afegirà el cost de la totalitat de les cridades. El fenomen Chenoa ha arribat a un nivell tan alt que un tribunal d'oposicions fou desallotjat de la sala que ocupava per instal·lar-hi els telèfons d'allò que Munar ha qualificat d'«Operación Chenoa». Aquest frenesí també ha conduït el Consell a penjar dues pancartes a l'edifici de la Diputació, fet insòlit, sobretot si es té en compte que la façana de l'edifici del Consell és Bé d'Interès Cultural.

Tot i que algunes hostesses convidaven la gent a entrar per fer les telefonades, ahir al capvespre eren pocs els qui s'acostaven al Consell i, durant tota la jornada, no es confirmaren les expectatives i es va registrar un total de 300 cridades, segons fonts del CIM. D'altra banda, l'Ajuntament de Palma també dóna suport a la candidatura de Chenoa amb la instal·lació de deu telèfons al passeig del Born i que estaran en funcionament de dissabte a dilluns, de 10.00 a 20.00 hores, coincidint amb la celebració de Sa Rua i de Sa Rueta. Joan Fageda justifica la seva iniciativa posant de manifest que «les institucions anam a remolc de les cirumstàncies», i afegí que «Operación Triunfo» mostra l'esforç del jovent per aconseguir allò que volen». L'aposta de l'Ajuntament, que considera «discutible que s'emprin doblers públics», està patrocinada per l'empresa ONO, que es farà càrrec de les despeses econòmiques de la iniciativa. En aquest sentit, el batle afirmà que «la intenció és bona, però la manera de pensar de l'Ajuntament no coincideix amb la del CIM».