Giuseppe Montanari és el director musical de l'Scala de Milà, un
dels teatres més prestigiosos del món. Aquests dies es troba a
Palma com a president del jurat del II Concurs Internacional de
Cant Francisca Cuart, que finalitza dijous a l'Auditòrium de Palma.
Montanari ha dirigit nombroses òperes i s'ha convertit, des de la
seva entrada a l'Scala el 1993, en un dels fonaments del teatre
milanès. Aquesta és la primera vegada que trepitja les illes, «a la
recerca de nous talents». El director explicà a Diari de Balears
alguns secrets professionals.
"Com sorgí la relació entre l'Scala i el Concurs Francisca
Cuart?
"La meva funció dins el teatre milanès és justament la contínua
recerca de noves veus per a l'òpera italiana, per això acudeix als
festivals de cant. Un cop entren a l'Scala hi estan dos anys, en
els quals perfeccionen la veu i participen en les produccions de la
sala. A més, Francisca Cuart és un dels millors festivals de cant
d'Europa, i tampoc podem oblidar que Itàlia i Espanya sempre hem
estat bons amics.
"Coneixeu la cantant mallorquina?
"La veritat és que el meu coneixement de Francisca Cuart és només
d'oïda. Molts dels meus companys me n'han parlat i n'han destacat
la seva humanitat per damunt de tot. Per sort, aquesta festival
m'ha permès conèixer el seu marit, Pere Vidal.
"Quina és la situació de l'òpera a Europa respecte d'altres
èpoques?
"L'òpera a Europa i l'òpera a Itàlia són dues coses diferents. A
Itàlia mai ha estat en crisi perquè s'estudia molt. A Viena i
Madrid, per exemple, es fan bastants espectacles a l'any i a Milà
en feim pocs però de més qualitat. Crec que a Itàlia cuidam més
aquestes produccions.
"Quina relació teniu amb el baríton menorquí Joan
Pons?
"Som molt amic seu. Hem treballat junts diverses vegades en òperes
com Madame Butterfly, Tosca i Falstaff i una vegada que coincidírem
al Japó vingué al teatre només a saludar-me. Joan Pons sempre serà
un hoste molt ben rebut a l'Scala.
"Quins són per vostè els requisits bàsics d'un cantant
d'òpera?
"Una bona preparació musical és imprescindible per arribar a ser un
bon cantant d'òpera. Després també s'ha de ser tenaç en
l'estudi.
"Quin futur preveu als finalistes del II Concurs
Internacional Francisca Cuart?
"Crec que en aquest festival hi ha un nivell musical molt alt i que
tots ells tenen moltes facilitats per fer carrera a qualsevol dels
teatres europeus.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.