TW
0

El Govern italià ha fet el primer pas administratiu que posa en marxa el compte enrere per a l'execució d'un dels grans somnis de l'enginyeria internacional: la unió mitjançant un pont del continent amb l'illa de Sicília. Després de trenta anys de lleis, plans i controvèrsies, el pont sobre l'estret de Messina deixa enrere les especulacions per convertir-se en una realitat d'aquí a deu anys, el termini fixat per a la seva execució.

L'anunci fou rebut ahir amb dubtes i preocupació per les associacions ecologistes i amb una certa dosi d'incredulitat i desconfiança per una ciutadania que ha sentit massa paraules sobre aquest faraònic projecte que després s'ha endut el vent. L'emperador August, els normands, Murat o Garibaldi ja tingueren en la seva ment aquesta quimera, que al llarg de la història conegué propostes tan fantàstiques com un pont submergit o premonitòries com un llarg túnel subterrani a l'estil del que hi ha sota el Canal de la Mànega.

Fins i tot les cròniques antigues narren la consecució de la proesa: en el Segle III a.C., després de la derrota dels cartaginesos a les guerres púniques, Gaio Cecilio Metello féu construir una estructura amb troncs per conduir triomfalment cap a Roma un ramat d'elefants a través de l'estret. Llegendes a part, el ministre d'Infraestructures, Pietro Lunardi, afirmà que «ha arribat el moment de fer realitat la connexió», de la qual s'acusava la Cosa Nostra.