TW
0

El compositor i cantant francès Gilbert Bécaud va morir ahir de càncer als 74 anys d'edat, després de 50 anys de música arravatada i d'interpretacions que li varen valdre el malnom de «Monsieur 100.000 volts». Les seves més de 30 actuacions a l'Olympia de París, on els espectadors arribaven a rompre els seients encomanats pel seu ritme, són només una mostra del talent d'un home que va creuar les fronteres del seu país amb cançons tan mítiques com Et maintenant.

Nascut el 24 d'octubre de 1927 a Toulon (sud-est) amb el nom de François Gilbert Silly, fill d'un croupier de casino, fou inscrit amb nou anys al Conservatori de Niça, on la seva habilitat en el piano compensà ràpidament els pobres resultats que obté al col·legi. Encara que el seu objectiu era convertir-se en pianista clàssic, ràpidament derivà cap a la música moderna i va aconseguir treballar per la gran cantant de l'escola realista Marie Bizet. De gira amb ella a Alger, Bizet li deixà cantar una o dues cançons i l'èxit fou quasi immediat.

De retorn a París després de la Segona Guerra Mundial, Bécaud es prodigà en els cabarets de moda, on començà a llaurar-se un nom, i és allà on conegué el cantant Jacques Pills, amb el qual s'associà. Aquesta relació seria més important del que en principi podia esperar, no tant pel propi Pills com per la seva dona, Edith Piaf, per a la qual composa Je t'ai dans la peau i que l'animà a cantar i li presentà dos lletristes de prestigi, Louis Amande i, sobretot, Pierre Delanoë, amb el qual treballà durant anys.

Et maintenant, Nathalie, L'important c'est la rose, Le jour où la pluie viendra són alguns dels manifests que trascendiren en els seus discs.