TW
0

L'escola de Sant Francesc de Palma ha organitzat un seguit d'activitats per commemorar el mig segle d'història del centre docent. El pròxim dia denou tindrà lloc l'acte inaugural del cinquantenari, amb una missa i un concert a càrrec dels Nins Cantors de la Basílica. Serà a les 20.30 hores.

El director general de Sant Francesc, fra Tomeu Pont Parera, explicà l'evolució del centre, pel qual han passat més de sis mil exalumnes, alguns d'ells avui personalitats reconegudes de la societat dels nostres dies. Des del president del Parlament, Maximilià Morales, a advocats com Miquel Coca o l'actual rector de la Universitat de Barcelona, Joan Tugores, són una mostra dels alumnes que han passat per aquest centre, que s'inaugurava oficialment el dia trenta de maig del 1952 amb el pare Antoni Nicolau com a director. L'any que ve, aquest mateix dia se celebrarà la cloenda de les activitats, a la qual assistirà el bisbe de Huamachuco, Sebastià Ramis.

Entre els actes prevists, destaquen des de concerts a jornades esportives, concursos literaris, exposicions de fotografies, obres de teatre... i un viatge d'antics alumnes a Assís i a Roma entre el dia 28 de març i el primer d'abril. Fra Tomeu Pont va fer referència a l'evolució del centre des del temps de l'anomenat col·legi Alemany, precursor de l'actual Sant Francesc, i que rebia el seu nom del mètode pedagògic alemany que aplicava. Els temps en què funcionava l'internat, les reformes realitzades per ampliar la capacitat del centre o la inauguració del cor de nins cantors fa quaranta anys han marcat l'evolució del col·legi. Ara, el cinquantenari «ens encoratja a realitzar la nostra tasca del present i del futur amb il·lusió i entusiasme. Miram el passat amb agraïment a totes les persones que han fet possible l'avui, però caminam cap al demà, amb idees renovades», digué Pont.