Estrenes de la setmana

TW
0

Harry Potter ha col·lapsat els cinemes i no ha deixat gaire espai per fer filigranes amb la programació, així que bones són quatre novetats escasses per renovar cartellera i aturar de comptar.

La més atractiva és sense dubte la que ha reunit Robert Redford i Brad Pitt, Spy Games, que ja havien coincidit en El río de la vida, però el jove dirigit pel veterà. Aquesta nova és un thriller d'espionatge dirigit per Tony Scott (germà d'en Ridley i responsable de A quemarropa, Marea roja, Fanático, Enemigo público) que ha enviat els dos personatges fins a la Xina, en què trobaran més problemes dels que necessitaven per ser feliços. Redford és un veterà agent de la CIA que instrueix el que haurà de ser el seu substitut en retirar-se, Brad Pitt. Però una missió a una presó xinesa no surt bé i tots els plans canviaran de cop. L'acció i l'emoció estan servides.

La seqüela d'American Pie insisteix en el mateix humor groller i descerebrat que proposava la primera, tot i que els protagonistes ja han arribat a la universitat, per la qual cosa canvia l'escenari acadèmic, però no el to i el fil argumental de la narració. Recordem que la primera cinta es va fer molt popular perquè el seu protagonista, Jason Briggs, es barrinava un pastís de poma sortit calentet del forn. Tota una demostració d'enginy còmic. Repeteixen gairebé tots els actors de la primera part.

Els germans Farrelly, que no trigaran gaire a estrenar una comèdia amb Gwyneth Paltrow sobre els problemes de pes i l'actual culte a la bellesa, han fet abans un experiment en què mesclen animació i imatge real i que es titula Osmosis Joe. En la línia de Viatge al·lucinant o el remake modern El xip prodigiós, aquesta cinta ens conta la defensa dels anticossos davant un virus que intenta envair l'organisme humà. Bill Murray és la persona infectada d'ençà que es menjà un ou que ha llepat una mona. A partir d'aquí, l'acció transcorre dins el cos de l'infortunat i se'ns mostra en dibuixos animats. Una proposta curiosa que pot resultar entretinguda, tot i que ja s'havia fet abans en imatge real.

També s'ha estrenat En construcción de José Luís Guerín (Tren de sombras), que és una crònica social amb vocació documental, però concebuda i realitzada com una ficció.