La Nit de la Cultura es transforma en una vetlada poeticomusical

L'OCB reunirà intèrprets com Joan Pons, Majoral, Bibiloni i Bonet

TW
0

La XV edició de la Nit de la Cultura abandona la fórmula habitual d'altres anys. Enguany, amb motiu de la celebració l'any que ve del 40è aniversari de la fundació de l'Obra Cultural Balear, la gala es farà dia vint de desembre a l'Auditòrium de Palma i tindrà caràcter de vetlada musicoliterària. Al final de la celebració es farà entrega dels Premis 31 de Desembre a personalitats i institucions que han destacat enguany per potenciar la llengua i la cultura catalanes, com també per estimular la consciència de país, mitjançant la seva feina investigadora i creadora.

La celebració de la Nit de la Cultura obre un any seguit d'activitats i iniciatives per commemorar el 40è aniversari de la institució. Una de les primeres podria ser l'organització de l'exposició itinerant que la revista Cavall Fort organitza amb motiu del seu quarantè aniversari. Amb el títol de 40X40 mostrarà quaranta portades seleccionades entre els més de nou-cents números de la revista a través de les quals es vol deixar constància de la seva evolució. Noms com ara els de Joan Miró, Antoni Tàpies o Albert Ràfols es troben entre els il·lustradors d'algunes d'aquestes portades. La negociació per poder dur aquesta exposició a Palma encara està en discussions, segons s'informà des de la publicació.

Pel que fa a la part musical de la gala, reunirà sobre l'escenari algunes de les primeres figures de la nostra música, com el baríton menorquí Joan Pons, Maria del Mar Bonet, Isidor Marí, Joan Majoral i Joan Bibiloni. També hi prendran part la coral de la Universitat de les Illes Balears i l'Orquestra Simfònica Ciutat de Palma, dirigida pel seu anterior director titular, Luis Remartínez. Diari de Balears ha pogut saber que els intèrprets actuaran tots junts en determinats temes i que Joan Pons formarà duet amb Biel Majoral en una de les dues estrenes musicals que s'oferiran al llarg de la vetlada.

En un principi també s'esperava la participació de Lluís Llach, però sembla ser que això no ha estat possible. El caire poètic de la gala permetrà recordar alguns dels principals fragments dels nostres millors poetes recitats a càrrec de diferents personalitats vinculades amb la cultura. Així mateix, també està prevista la projecció d'un vídeo en el qual es fa un recorregut per la història i significat de l'Obra i un reconeixement a les personalitats més destacades vinculades a la institució al llarg dels seus quaranta anys.