La Fundació la Caixa ofereix demà un concert del grup de Sèrbia Boban Markovic Orkestar

TW
0

La Fundació la Caixa presenta demà, a partir de les 20 hores i dins el cicle Músiques del món, l'actuació del grup de Sèrbia Boban Markovic Orkestar. El públic podrà gaudir de la bellesa de la música popular de la vella Europa a través d'uns músics que han crescut en prestigi i reconeixement amb els anys.

Als Balcans el trompetista és el rei, la persona més popular de la regió. A Sèrbia, el Festival Dragacevo de Gucarit organitza un gran concurs en què competeixen 30 o 40 bandes de metalls. La victòria en aquest festival és el somni de tots els participants, però és el més difícil de guanyar. La banda de Markovic s'endugué el premi a principis dels noranta, va continuar amb els compromisos de feina i en poc temps la seva música va estar pertot arreu, fins i tot als films de Kusturica.

El sorprenent coneixement instrumental de Boban Markovic ha donat una nova dimensió a la història de les bandes sèrbies. El fet d'atorgar al saxo un paper habitual i d'incorporar-hi grans músics no només li ha permès afegir més premis a la seva col·lecció, sino que també ha servit per ampliar horitzons. Markovic ha estat el primer a unir en un mateix escenari dos importants instruments dels Balcans: la trompeta i el violí.