Gillem d'Efak era un dels millors compositors de la cançó catalana.

TW
0

El cicle de recitals poètics La vida en vers torna avui al Teatre Municipal de Palma amb un homenatge a la memòria del poeta i cantautor Guillem d'Efak. De la mà de la seva viuda, Mònica Pastor, de l'home que Efak considerava el seu «marmessor», Bartomeu Mestre, i del seu company, Biel Majoral, la poesia i els sentiments del polifacètic manacorí tornaran a escoltar-se des d'algunes de les veus que millor el conegueren, per oferir una visió íntima i única d'Efak.

Sota el títol de Guillem d'Efak a dues bandes, per primera vegada la seva viuda recitarà en públic cinc poemes escollits específicament per a l'ocasió. El xueta, L'arbre de la vida, Sentència de vida, L'àvia i El comiat són poemes triats per Pastor pel significat personal que roman al darrere d'ells. Entre altres aspectes que es posaran en relleu al recital, val a dir que el poema El comiat fou el text que a mode de recordatori pòstum escriví a la seva dona per quan ell hagués mort.

Durant la presentació de la iniciativa, la seva viuda explicà que la part que ella interpreta és la més trista del recital. Un fet que queda compensat amb el recull de l'obra del poeta elaborat per Bartomeu Mestre. Aquest, seguidor implacable de l'evolució professional i personal d'Efak, engega la segona part del programa partint d'El regne enmig de la mar per donar pas a una acurada selecció de poemes, entre els quals Al·lot de fona, Poeta en bicicleta, Siau qui sou, Les hores, Ramon lo foll o la Balada d'en Jordi Roca.

El colofó al recital el posarà la interpretació de Biel Majoral del poema Vou-veri-vou per a no dormir, una proclama contra el desencís que convida a deixondir-nos i que Efak va escriure, segons la seva dona, just cinc dies abans de morir. La recitació dels poemes tindrà el seu acompanyament musical, en alguns casos creat específicament per a la peça concreta, a càrrec de Vicenç Fontelles (percussió), Andreu Julià (contrabaix), Delfí Mulet (guitarra), Catalina Obrador (oboè), Jaume Obrador (trompeta), Joan Oliver (bombardí), Maria Francisca Osuna (flauta travessera), Nofre Riera (trombó) i Biel Torres (clarinet).