La novel·la històrica actual du a Palma destacats escriptors i catedràtics

Díaz de Castro coordina el curs que tendrà lloc al Centre de Cultura de Sa Nostra

L'escriptor lleonès Luis Mateo Díez tancarà el curs pel febrer.

TW
0

Cinc catedràtics i dos novel·listes debatran a Palma, al Centre de Cultura de Sa Nostra a partir de dilluns i fins el proper 18 de febrer, el ressorgiment de la novel·la històrica en el curs, coordinat per Francisco Díaz de Castro, Actualitat de la novel·la històrica. La idea d'aquest cicle de conferències obertes al públic en general però destinades principalment a un públic lector de novel·les sorgí, segons explica Díaz de Castro, del «gran èxit comercial que està tenint aquest gènere literari; actualment, ja que les novel·les policíaques i de ciència ficció estan donat pas a les de caire històric».

Durant els propers mesos, els estudiosos convidats intentaran esbrinar quines són les causes del ressorgiment d'aquest gènere, pel qual cada vegada, més escriptors es decanten com és el cas de Carme Riera o Terenci Moix. En aquest sentit Díaz de Castro parla de «la desconfiança en el present i una crisi de valors morals i religiosos que fa que la gent s'interessi més pel passat que pel futur».

D'aquesta manera el curs s'encetarà aquest dilluns a les 20.00 hores amb La novel·la històrica des de la perspectiva del 2001 a càrrec del catedràtic de la Universitat Complutense de Madrid, Nicasio Salvador Miguel, que tractarà sobre l'actualitat d'aquest gènere. L'altra ponència prevista pel novembre, concretament el 19, és la que pronunciarà el catedràtic de la Universitat de Múrcia Francisco Javier Díez Revenga, Galdós i la novel·la històrica. L'expert en l'obra de Galdós parlarà de la figura d'aquest escriptor, introductor del gènere a la literatura espanyola.

Pel mes de desembre les dues conferències previstes són les del catedràtic de filologia clàssica de la Complutense de Madrid, Carlos García Gual, que ja ha participat en diversos cicles a Palma i és responsable de assaigs, articles i edicions diverses i pronunciarà la conferència Apologia de la novel·la històrica el 3 de desembre, mentre que l'expert en literatura hispanoamericana, catedràtic de la universitat de Granada, poeta, dramaturg i novel·lista Àlvaro Salvador parlarà dia 10 de La novel·la històrica en Hispanoamèrica.