Més de 60 grups, en la Trobada de Músics per la Llengua a Santa Eugènia

L'organització ha aconseguit quasi doblar la notable participació de l'any passat

A la imatge, moment de la presentació de la trobada de l'any passat.

TW
0

La segona trobada de Músics per la Llengua veu desbordades totes les previsions inicials i aconsegueix quasi duplicar el nombre de participants de l'any passat. Fins a 65 grups dividits entre cançó tradicional, cançó d'autor i pop-rock s'han apuntat a la iniciativa que s'esdevindrà dissabte de la setmana que ve al pati de les Escoles de Santa Eugènia. Amb més il·lusió que mai, l'associació Músics per la Llengua, presidida per Antoni Nicolau, assoleix aquesta nova trobada sota el lema Perquè hi cantam, una qüestió al darrere de la qual volen fer paleses les seves reivindicacions en favor de la llengua com a vehicle de vehiculació de la nostra cultura i arrels.

En l'apartat de cançó tradicional, noms com ara els de Biel Majoral, Música Nostra, Nou Romancer, Maria del Mar Bonet, Ximbomba Atòmica o Al Mayurka compartiran escenari amb Pla Forana, Quart Creixent, Herbes Dolces, Espirafoc o Els Grallers de Manacor. Toni Morlà, Cap pela, Lluís Gili, Tomeu Penya, Suso Rexach, Tomeu Estaràs, Tomeu Quetgles Grup i Mar de Música encapçalen el cartell de l'apartat de cançó, en el qual destaquen grups de moment poc coneguts en el panorama com Estranya ment, Cristina Salom o S'Arrual Jazz Mort.

El pop-rock presentarà sobre l'escenari grups com Antònia Font, Fora des Sembrat, Ocults, Oprimits o Pedregats, i autors com Marisa Rojas o Joan Bibiloni. Sacrilegi, Tina Servera, Què més vols, Agrimònia Forestal o Sa Banda Pirata són alguns dels grups més nous del moment que pujaran a l'escenari.

L'organització ha previst enguany la participació de grups en català de les diferents illes. D'aquesta manera, hi seran presents Uc, Aires Formenterencs... Com a novetat destacada, la segona trobada presenta la I Fira del Disc en Català, en la qual hi haurà representades les diferents discogràfiques balears i algunes de catalanes, a través de la revista Enderrock. La trobada tindrà dos escenaris de les mateixes característiques, 20.000 vats de so i 50.000 de llum, que faran possible que el seguit d'actuacions es desenvolupi sense interrupcions. La jornada començarà a les 10.00 hores del matí amb grups d'animació infantil com Cucorba, Serpentina i Spaguetti. Els concerts està previst que s'iniciïn devers les 15.00 hores.

L'organització també ha previst una zona d'acampada per instal·lar-hi tendes el dia abans i foguerons per fer torrades. Els interessats a romandre-hi poden adreçar-se a l'Ajuntament de Santa Eugènia.