La galeria Gianni Giacobbi inaugura avui la mostra
Conversaciones de l'italià Oliviero Rainaldi, on l'artista
planteja, a través de les seves obres, els problemes de la
comunicació i la incomunicació humana. L'exposició presenta tres
olis de grans dimensions combinats amb dibuixos fets al carbó on la
figura humana esdevé protagonista, sempre envoltada d'una mena
d'aura de soledat, tant en les grans figures com en els dibuixos,
on el verd i el blanc són els únics colors que omplen les teles
«per la seva relació directa amb la Gènessis, que a mi em remet
directament al verd, un color primari alhora que intens i
fred».
Per aquest artista, la senzillesa en el traç «és volguda», en un
intent de «concentrar l'atenció de l'espectador en un punt concret,
desposseint la pintura de qualsevol element decoratiu». Aquesta
senzillesa, fruit d'una depuració de l'obra de Rainaldi «que ha
tingut lloc espontàniament al llarg de la meva carrera», respon a
la màxima «que més és menys, aplicable també a la vida i no només a
l'art».
El pintor i escultor creu que l'art pot ajudar a resoldre els
problemes de comunicació de la societat actual «ja que l'art és un
metallenguatge, és un idioma abstracte però alhora molt concret,
l'idioma de la bellesa, que entén tothom i en tot temps». Així
mateix, Rainaldi considera que primer s'han de resoldre els
problemes de comunicació «amb un mateix, amb el sexe contrari i amb
ètnies i cultures diferents». Molt conscient de les seves arrels
artístiques i deutor dels seus avantpassats, Rainaldi creu que
«oblidar-se de la tradició és un perill, a Itàlia i a qualsevol
altre lloc», i considera que «l'art diu tot el que està dit, però
de forma novedosa i que adapta, en el fons i en la forma, la
història de l'art a l'home actual».
«Abans l'artista treballava entorn d'un nucli, generalment
relacionat amb la religió, fos quina fos aquesta, actualment s'ha
perdut la figura del 'pare' com diria Nietzsche i es tendeix a la
individualitat, fet que potencia encara més la incomunicació»,
explica Rainaldi. En aquest sentit, l'artista creu que la seva obra
«encara conserva una certa espiritualitat pròpia de l'art d'altres
temps», que es posa de manifest tant a la seva pintura com a la
seva escultura i es confessa inspirat «pel camí de la creença
religiosa i tractant els temes que tots els artistes tracten, la
mort, el camí de l'home en aquest món com el misteri dels misteris,
per què naixem i per què hem de morir».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.