TW
0

La sala de Paper del centre de Cultura Sa Nostra inaugura avui un muntatge fotogràfic amb les sèries més espectaculars de Luis Pérez-Mínguez. Sota el títol a:A:A (arte:Agua:Alteza) la mostra fa referència a l'estreta relació d'aquest artista amb el món de l'art, a la seva dependència física i artística amb l'aigua i a la figura del rei d'Espanya, Joan Carles I. El conjunt és una recopilació d'imatges poc habitual d'una de les figures millor valorades de la fotografia de finals de segle a Espanya.

Batejat artísticament com el «mestre de la intensitat», totes les imatges del muntatge han estat seleccionades per Antoni Socies, comissari de la mostra i amic personal de l'autor. L'exposició de fotografies es complementa amb la projecció de diapostives i d'un vídeo centrat en el tema de l'aigua.

A la presentació, Pérez-Mínguez destacà el concepte de les imatges per sobre de la tècnica. «La tècnica, de la mateixa manera que l'autoria de la fotografia, no és la base de la meva feina, la tècnica la vaig aprendre de les meves pròpies errades i el que realment m'importa del meu treball és aconseguir dir el que vull». D'aquesta manera és com sorgeix un provocador d'intencions que en ocasions, com es pot veure a la sèrie art, obliga l'artista a prendre part com a actor de les instantànies rebutjant l'autoria.

Les imatges que integren el muntatge han estat seleccionades entre els 250.000 negatius que integren l'obra de Pérez-Mínguez dels darrers vint anys. El tractament de cada una de les tres «A» despulla alguns dels sentiments propis de l'artista. Com per exemple val a dir l'amor-odi que afirma sent per l'art i que és retrata simulant estrangulacions als artistes. Pel que fa a l'aigua, destaquen imatges dels seus viatges, mentre el monarca espanyol està tractat amb dosis còmica fent d'ell una exhaustiva «fitxa policíaca».