TW
0

El president del Govern de les Illes Balears, Francesc Antich inaugurà ahir horabaixa, juntament amb el conseller de Turisme Celestí Alomar i la consellera de Medi Ambient Margalida Rosselló, la mostra Entre terra i aigua que forma part del projecte Futurisme: imatge i realitat del turisme a les Illes Balears i es desenvolupa parel·lament al cicle de conferències Reinventar el territori. Aquesta exposició vol apropar el visitant a les línies de treball que constitueixen la política de turisme de l'actual govern amb la presentació visual i interactiva dels diferents projectes desenvolupats des la conselleria de turisme a partir de 1999 fins a l'actualitat. La inauguració de la mostra també comptà amb la presència dels batles de les localitats on es duen a terme aquests projectes.

Entre terra i aigua recull les iniciatives que formen part del Fons de Rehabilitació d'Espais Turístics. Entre aquests projectes de diversa índole repartits per la totalitat de l'arxipèlag balear figuren els destinats a la rehabilitació de zones turístiques i aquells altres que potencien la recuperació d'espais naturals i patrimonials. Els diferents projectes que es poden observar en aquesta mostra van des de l'anomenat Port de Sóller. Balneari de Tramuntana al de les Finques públiques: Albarca i es Verger passat per moltes altres iniciatives fins arribar a un total de quinze propostes repartides per Mallorca, Menorca i Eivissa.

D'aquesta manera la reconducció de l'oferta turística al port de Sóller, amb la recuperació de la seva façana marítima, la netetja de sa Gola, la recuperació de la zona humida de ses Freixes a Eivissa o la de la menorquina de Son Bou, es poden observar a Entre mar i terra, amb altres projectes. Entre aquests projectes s'inclou la remodelació del passeig marítim i el nucli dels Pujols a Formentera, la rehabilitació i construcció d'un centre sociocultural al Port des Torrent, la conservació del nucli històric d'Eivissa, o la recuperació de Punta Prima i es Mercadal. A la mostra també hi ha les actuacions a la platja de Palma, Capdepera, el port de Pollença, la Cala Sant Vicenç, com també el projecte de creació d'un Observatori de Sostenibilitat Turística i la potenciació del turisme de natura a Albarca i es Verger.