TW
0

El primer èxit li arribà als desset anys amb Medea, un paper que li ha marcat la vida i la seva carrera. El cinema es fixà en ella, però ella pareix ignorar-lo. La passa següent va ser dirigir i, el darrer, homenatjar Brecht. Núria Espert oferirà passat demà el recital Una hora de cançons i poemes a l'Auditori d'Alcúdia.

"De què es compon «Una hora de cançons i poemes»? 
"Es tracta d'una selecció de textos de Brecht i d'unes vuit o deu cançons de Kurt Weill, que cant en directe. Començ amb poemes negres, violents i acab amb el tema de l'amor. És un recorregut en direcció a l'optimisme. Em va interesar oferir al públic la idea que hi ha un món violent però que té solució: l'amor.

"Per què Brecht? 
"Li ho devia, perquè havia tingut poques oportunitats de poder representar-lo. És un tribut, una manera d'expressar allò que sent personalment per Bertolt Brecht. Amb la seva obra, quan surt a l'escenari em sent com si realment i de veritat m'estigués expressant.

"Què us va dur a elegir el teatre i no el cinema? 
"La meva carrera teatral començà amb molta de força i, en canvi, en el cinema va anar més a poc a poc. A més, sabia que si feia pel·lícules que no estaven a l'altura d'allò que representava als teatres acabaria perjudicant-me. En total, només he fet dos o tres films que pugui considerar que són bons.

"Com veis el futur del teatre? 
"Depèn. A Espanya el teatre sempre ha estat molt individualista i ha estat molt fragmentat, incloent-m'hi a mi. Quan es parla de teatre espanyol es pensa en actors i companyies, però mai en una escola espanyola teatral, com passa amb la francesa.