La nova versió d'«Otelo, el Moro» s'estrena dissabte a Sa Màniga

El Centro Andaluz de Teatro posa a escena el clàssic de Shakespeare

TW
0

L'Auditòrium Sa Màniga de Cala Millor estrenarà dissabte el clàssic de William Shakespeare Otelo, el Moro, en una nova versió interpretada pel Centro Andaluz de Teatro. Sota la direcció del cubà Emilio Hernández, la companyia ofereix al públic una representació que elimina les referències històriques i geogràfiques concretes i que converteix el drama de 1604 en una història d'avui. Juan Manuel Lara es fica en el paper del moro Otelo. L'altre gran protagonista de la història, Yago, està representat per l'actor Antonio Garrido, mentre que Irene Pozo debuta com actriu en el paper de Desdémona. Aquests són els tres intèrprets principals.

La posada en escena és obra de Vicente Palacios. L'escenari està concebut com un espai obert, quasi despullat, només cobert per catifes orientals. L'obra que Shakespeare va estrenar l'any 1604 ha estat «posada al dia» pel poeta granadí Luis García Montero. Segons aquest, «enfrontar-se a Shakespeare és sempre un repte. He hagut de dialogar molt amb l'autor per tal de poder-me apropiar del text i actualitzar-lo». L'autor de la nova versió d'Otelo ha retallat allò que li sembla «superflu», i ha incidit en la força dramàtica del llenguatge col·loquial.

Aquesta és la primera vegada que es fa un Shakespeare a Sa Màniga des de la seva inauguració en el 99. «Hem triat aquesta obra i no una altra perquè és la millor de Shakespeare que circula en aquests moments; és la gran tragèdia, el gran clàssic, és teatre, teatre. La interpretació que fa el Centro d'aquest clàssic és molt dinàmica, totalment vigent i contemporània», assegura el director de Sa Màniga, Pere Santandreu.

El muntatge Otelo, el Moro es va estrenar a Sevilla el passat dia 17 de gener amb un gran èxit de taquilla i de crítica. Aquesta obra que ara es du a Mallorca descriu les passions, les lluites polítiques i els conflictes entre el nord i el sud del Mediterrani. Així, apareixen el racisme i la xenofòbia com a teló de fons, l'assassinat i la mort en primer terme.