Un any més, el Casal Solleric se suma a la festa de les galeries
i dels espais expositius de Palma amb tres mostres programades per
a la Nit de l'Art del proper 20 de setembre. Ricard Chiang, Manel
Ros i Chema Alvargonzález són les tres propostes que ocuparan
l'entresòl, la planta baixa i l'Espai Quatre d'aquest edifici,
respectivament. El soterrani del Casal acull la instal·lació
d'Alvargonzález, l'artista de Jerez que viu i treballa entre
Barcelona i Berlín, i que per primer cop en la seva dilatada
trajectòria exposa en un espai institucional. Alvargonzález ocupa
l'Espai Quatre amb Sa Plaça, que és la seva sisena instal·lació des
que s'inaugurà, amb una sèrie de peces que reflexionen entorn del
concepte de plaça, «com a element urbà». En aquest cas concret la
plaça escollida, per tot el que ella mateixa representa, és la
barcelonina plaça Lesseps.
La instal·lació és, en paraules del seu autor, «un muntatge fet
en un espai màgic on a través d'una escenografia de ciutat es
recrea una atmosfera onírica paral·lela a un viatge interior». Neus
Cortés, comissària de la instal·lació, explica que «aquesta, com la
resta de les instal·lacions exposades fins ara, destaca pel seu
compromís de contemporaneïtat». Seguint l'itinerari per dins el
Casal, la planta baixa presenta les Extensions de Manel Ros. En
aquest espai, amb una paret blanca i una de negra, l'artista
integra l'obra en el recinte que l'acull amb una sèrie de llenços
blancs i negres, tots creuats per una línia que els enllaça i
fusiona amb l'espai que els conté. Ros, guanyador del premi Ciutat
de Palma de pintura el 1996, inserit en una estètica d'abstracció
geomètrica, posa especial èmfasi en els conceptes «d'intimitat i
implicació de l'espectador, que no se situa enfront de l'obra, sinó
dins ella, trencant els límits preestablerts entre espectador i
obra».
Chiang, per la seva banda, mostra les seves Temptacions a
l'entresòl, en una exposició que recull els darrers sis anys de la
carrera de l'artista català, en què prenen força els seus temes
recurrents entorn de la vida i la mort, la violència i la
sexualitat equívoca dels personatges que viuen al seu univers. Amb
referències clares a les novel·les gòtiques, al cinema underground
i al còmic de terror, Chiang mostra les seves obsessions amb una
contrastada tècnica i un coneixement profund de la història de
l'art, territori pel qual «es mou com un nòmada i on ell mateix
difumina els límits» segons explica Pilar Ribal, comissària
d'aquesta exposició.
Carme Feliu, regidora de Cultura de Palma, posà de manifest que
amb aquestes tres mostres individuals que s'afegeixen a les que
tindran lloc a la resta d'espais expositius «s'enriqueix l'oferta
de la Nit de l'Art», a la vegada que destacà «les reflexions
d'Alvargonzález, la dissolució de barreres entre obra i espectador
de Manel Ros i l'enigmàtica bellesa oculta darrere les imatges
sinistres de Chiang».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.