TW
0

La rehabilitació del Cafè-Teatre Sans de Palma ha començat la segona fase d'obres. Un cop acabada la façana, l'escenari i la sala s'estan remodelant per donar un nou aspecte al local, que obrirà un altre pic les portes la primavera que ve. Mentrestant, els membres de la companyia Estudi Zero Teatre i l'Escola d'Arts Escèniques s'han posat en marxa. Tot és a punt perquè el nou curs comenci el proper 6 d'octubre i els actors i tècnics de Zero preparen l'estrena del seu últim treball, Torna al teatre i volta al món, que es representarà al Municipal de la ciutat del 8 al 28 d'octubre.

L'espectacle està «pensat per agradar a tota mena de públic», explicà Pere Mestre, director del cafè i de l'agrupació. «Es basa en la història d'una companyia de teatre bastant estrafolària que conta rondalles d'arreu del món. Feim teatre dins el teatre i així és fàcil introduir llegendes orientals, rondalles populars mallorquines i de fora, música, titelles i tota mena de representacions». Torna al teatre i volta al món està interpretada pels actors joves d'Estudi Zero.

Mònica Fiol, Pau Cirer i Laura Dalmau donen vida als diferents personatges de l'obra, figures mítiques de la rondallística francesa o de la Comedia dell Arte. Al seu costat, Mestre és el narrador. Però això no vol dir que es tracti d'un espectacle d'una lectura lineal, sinó que és susceptible de diferents opinions. A la vegada significa «un crit a la història del teatre, al conte i a la fantasia popular», remarcà Mestre. Les primeres actuacions, del 8 a l'11 d'octubre, seran per a grups escolars, i aleshores s'obrirà l'entrada a tot el públic.