TW
0

• CINEMA

Planeta dels simis El planeta de los simios, la darrera pel·lícula del director nord-americà Tim Burton, s'ha convertit en l'estrena més taquillera de la història d'Espanya, ja que ha atret a les sales un milió d'espectadors el seu primer cap de setmana d'exhibició. En total, s'han recaptat 740 milions de pessetes just en tres dies, quantitat que deixa en segon lloc La amenaza fantasma, líder fins ara amb una recaptació de 687 milions de pessetes en el seu primer cap de setmana d'exhibició a Espanya.EFE.

• PREMIS

Art Jove El jurat dels premis Art Jove, convocats pel Govern de les Illes Balears, publicà ahir els seus veredictes en les modalitats d'audiovisuals. El certamen per a reportatge documental fou declarat desert per unanimitat, mentre que en la modalitat de videocreació s'atorgà un exaequo dotat amb 75.000 pessetes al videoclip musical Cibeles no conduzcas, de Miquel Àngel Abraham, i un altre amb idèntica dotació a Félix Sánchez per Maragassa. En la modalitat de videoficció s'atorgà un primer premi de 150.000 pessetes a Ignasi Sintes per la cinta Quinze dies.

• EXPOSICIONS

Luis Maraver A partir d'ahir, la galeria Espai de Cas Concos, a Menorca, mostra els Paisatges de memòria realitzats pel sevillà instal·lat a Binissalem Luis Maraver. La mostra, exposició en la qual l'artista repassa els viatges viscuts, recorreguts i somiats, combina pintura mab fotografia, a la manera d'alquímia harmònica. El sevillà ha viatjat molt els darrers anys, ha estat a l'Àfrica, Ucraïna, la regió de l'Amazones i les ciutats de Nova York i Berlín. En la mostra queda patent aquest repàs de la geografia i la seva memòria. DdB.