La navegació per la Mediterrània era un gran risc, moltes vegades no gaire lluny de les Balears, ja que els submarins alemanys no dubtaven d'entrar en les nostres aigües i torpedinar qualsevol vaixell que els semblàs sospitós. Pitjor era en haver passat Gibraltar i trobar-se en zona oceànica. Així, la premsa local a la secció telegràfica, donava compte de l'enfonsament del vapor espanyol Isidoro, enfonsat camí d'Anglaterra. Segons el seu capità «navegaven a vint-i-vuit milles d'Small i es varen sentir tres trets i poc després aparegué un submarí al costat del navili. El segon oficial passà a bord del submarí i el comandant, en correcte castellà, li va dir que no es podia venir d'Anglaterra. Li manà de llevar la telegrafia de senyals i abandonar la nau. Tot d'una que desembarcà la tripulació va sentir un altre tret i, posteriorment, cinc més. El submarí es va quedar amb la documentació, el roll, la patent de sanitat, el llibre de travessies i la llista de tripulants. Entre la càrrega que portava l'Isidoro hi havia vint-i-cinc mil quilos de carbó mineral, una gran quantitat de mineral de ferro, a més de vi, oli, conserves i altres productes. Els mariners quedaren abandonats en tres llanxes i navegaren tota la nit fins que foren rescatats per un vaixell de pesca britànic».
Víctimes de la guerra submarina (1915)
24/08/01 0:00
També a Illes Balears
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- L'atzarós exili de la vídua d'Emili Darder, Miquela Rovira: jugar-s'ho tot al 24 2 37
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- 24 de febrer: Dia de record a les víctimes del franquisme
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.