TW
0

• CINEMA

«Final Fantasy»
El film realitzat per animació informàtica Final Fantasy s'estrenarà avui en llengua catalana en vuit sales de Catalunya i a Porto Pi de Palma amb el suport de la Direcció General de Política Linguïstica del Govern balear. La pel·lícula està dirigida pel creador de la sèrie de videojocs en la qual està basada, Hironobu Sakaguchi. El film es realitzà amb la darrera tecnologia en el camp de l'animació per ordinador i emula actors de carn i os. La trama se situa a la Terra l'any 2065, durant una guerra contra una raça alienígena que intenta conquistar el planeta.EPR.

• BALLET

Antonio Canales
El ballarí sevillà Antonio Canales va anunciar en algun moment de la seva carrera que es retiraria als 40 anys, però ara, als 39, sembla haver canviat d'opinió. «Els 40 són una bona edat per retirar-se, però jo no en tenc ganes. Encara som guerrer. Ja arribarà el moment», va dir l'artista a Madrid en la presentació del seu espectacle Bailaor. Canales actua avui i demà al pati central de Comte Duc. «Aquest és l'espectacle més pur dels meus 20 anys de carrera. És blanc i directe. És una antologia, com un retrat familiar dedicat a la meva mare per haver-me parit bailaor», explicà. EPR.

• ARQUEOLOGIA

Troballa
Una església mossàrab de finals del segle novè i principis del desè ha estat descoberta a Bobastro, un assentament proper a la localitat malaguenya d'Ardales i que és l'única construcció d'aquestes característiques trobada a Andalusia. El director de l'excavació, Virgilio Martínez, va anunciar que el descobriment d'aquesta església és un fet «de primera magnitud» i una troballa «de gran importància tant històrica com arqueològica al sud de la Península. AGÈNCIES.