Alemanya celebra amb noces la nova llei de parelles homosexuals

Ahir es produïren els primers casaments legals de gais i lesbianes

TW
0

L'entrada en vigor de la llei que permet el matrimoni entre persones del mateix sexe va ser celebrada ahir amb molta festa arreu d'Alemanya, com una victòria envers la plena igualtat dels homosexuals, per sobre dels obstacles que romanen en els estats conservadors, defensors del model tradicional de família.

Gudrun i Angelika, dues dones de 36 anys, es convertiren en la primera parella homosexual que pronuncià el tradicional «sí, vull» a l'Ajuntament del barri berlinès de Schoeneberg. Vestides de rigorosa etiqueta "de frac negre", la seva resposta afirmativa a la pregunta «Estau disposades a mantenir els termes amb què quedau inscrites com a parella?» marcà una fita en les aspiracions dels homosexuals alemanys.

Poc després, quinze parelles més d'homes o dones celebraren una cerimònia col·lectiva a Hamburg, desitjoses també de ser els primers centenars de gais i lesbianes que han aconseguit la seva aspiració d'esdevenir «parella de fet».

La llei per a l'equiparació legal dels homosexuals entrà en vigor ahir i obrí la porta a quedar inscrits en el registre civil com a parella, amb els mateixos drets i deures que els heterosexuals, en assumptes d'herència, inquilinat, manutenció o tutela dels fills.