Ciutats de somni i de malson, vistes a través del cinema

TW
0

El Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) acull fins al novembre la mostra «La ciutat dels cineastes», una mostra que pretén retratar com l'obra d'alguns directors contemporanis presagia allò en què es convertiran els espais habitables. El lema de l'exposició és, segons un dels seus organitzadors, Jordi Balló, que «el cinema s'ha convertit en una categoria de l'espai».

A partir d'aquesta constatació, s'ha construït una exposició que, a partir de diferents espais, dissecciona l'obra de cineastes preocupats per mostrar les seves particulars visions de les ciutats que habiten, creant «una atractiva i conflictiva nova geografia sentimental, de límits encara indefinits», segons ells mateixos.

L'exposició s'articula en dotze apartats diferents, a través dels quals es repassen aspectes com «La memòria del territori», en el qual es demostra la vinculació de determinats llocs amb successos que van marcar els cineastes (en aquest cas es mostra el pla seqüència que obre Caro diario, de Nanni Moretti, en què es mostra el lloc on es va assassinar Pier Paolo Pasolini); «Els sentiments de la ciutat saturada», que té la intenció de demostrar que en ciutats inhabitables també és possible l'amor; o «Llocs públics, vides privades», sobre les vides anònimes que habiten els espais.