• CINEMA
Sant Sebastià
Tres pel·lícules espanyoles, Juana la Loca, de Vicente Aranda; Visionarios de Manuel Gutiérrez Aragón; i En construcción, de José Luis Guerin, competiran per la Conxa d'Or en la 49a edició del Festival Internacional de Sant Sebastià, que tindrà lloc entre el 20 i el 29 de setembre. En la secció Zabaltegi, i competint pel premi Nous Directors, es presentarà el film Salvatges, òpera prima de Carlos Molinero, protagonitzat per Marisa Paredes i Imanol Arias, en la qual s'aborda una història de joventut ambientada en la València d'avui.EFE.
Trier i King
L'escriptor nord-americà Stephen King serà el responsable de la versió nord-americana de Riget, la sèrie de televisió creada pel cineasta danès Lars Von Trier. La sèrie original, ideada el 1994, narra la feina diària del principal hospital de Copenhanguen, on s'esdevenen fenòmens paranormals. Després del seu èxit d'audiència i crítica a la televisió pública danesa, estacions de països com Gran Bretanya o Alemanya decidiren també dur-la a les seves pantalles.EFE.
• TRASPÀS
La veu del Sud
La gran escriptora nord-americana Eudora Welty, autora de contes curts i novel·lista coneguda per les seves històries sobre dones i homes del sud dels Estats Units, va morir dilluns passat als 92 anys d'edat a Jackson, Mississipí. «La passió és l'ingredient principal d'una bona ficció, i s'il·lumina i crema per simpatia envers la condició humana», havia dit en alguna ocasió aquesta escriptora que, amb el seu estil mtafòric i dots per a la comprensió i l'estructura poètica, formà part de la generació d'escriptors sudencs com William Faulkner, Flannery O'Connor, Allen Tate, Tenessee Williams i Robert Penn Warren.EPR.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.