L'entrada en servei dels superferris Sorolla i Fortuny els mesos
de maig i juny es considera una de les apostes més importants de
Trasmediterránea per atendre el trànsit de passatgers al
Mediterrani. Ahir, el president Antich, acompanyat pels consellers
de Transports, Josep Antoni Ferrer, i Turisme, Celestí Alomar, i el
president d'Autoritat Portuària, Francesc Triay, realitzaren una
visita guiada al Fortuny per conèixer de prop les
instal·lacions.
Ambdós iots, de construcció espanyola, han tingut un cost de
13.200 milions cadascun. Disenyats amb els darrers avanços
tecnològics, tenen una eslora de 172 metres i la seva velocitat en
servei és de 23'5 nuus. Ambdós estan destinats a cobrir els
trajectes de línia regular entre Palma-Barcelona i Palma-València,
que realitzen, en el primer dels casos en sis hores i en el segon,
en set. Viatjar en aquests iots no només significa traslladar-se
d'un port a l'altre del Mediterrani, la seva ampla oferta d'oci i
restauració garanteix una confortable i entretinguda travessia en
qualsevol època de l'any.
Amb capacitat per rebre 1.000 passatgers a bord, els vaixells
disposen d'un restaurant a la carta, un autoservei, un
bar-cerveseria i un cafè-pub situats amb vistes a la mar. Així
mateix, compten amb una piscina, jacuzzi, gimnàs, sauna, cinema,
sala de lectura, una discoteca, zona de jocs infantils... Un
aspecte destacat de la seva capacitat és que poden transportar més
de 1.800 metres lineals de càrrega rodada.
La visita d'Antich fou aprofitada pel president de
Trasmediterránea, Miguel Àngel Fernández Villamandos, per anunciar
que l'empresa està previst que acabi l'any amb uns beneficis de
2.500 milions de pessetes, la qual cosa suposa un augment de 500
milions respecte l'exercici de l'any 2000. Així mateix, posà en
relleu que l'objectiu és arribar enguany a una facturació de 50.000
milions de pessetes. El president Francesc Antich destacà les
excel·lències del vaixell afirmant que «amb naus com aquesta
s'assegura el transport de productes durant l'any i el servei que
ofereixen és important».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.