Aprendre a riure de manera exagerada ha estat necessari.

TW
0

Les obres més divertidament atípiques de Molière, L'impromptu de Versalles, L'escola de les dones i La crítica de l'escola de les dones, lligades amb una dramatúrgia especial per a l'ocasió, es posaran sobre l'escenari del Teatre Sans el pròxim dia 14 de juny. Però de moment més que nervis hi ha molta de feina.

Per aconseguir donar vida als seus personatges: duquesses, ducs o el mateix dramaturg francès, entre d'altres, hi participen dotze actors que, mitjançant el recurs del teatre dins el teatre, preparen una obra en contra dels crítics. Una escena de L'escola de les dones, que en el seu moment va aixecar molta polèmica, serveix de punt inicial perquè després els actors es posin a preparar una obra per fer paròdia i criticar de forma directa aquells que els havien atacat.

Seguint les indicacions i el modus de fer del mateix Molière, Pere Mestre, director i adapatador dels textos, també deixa una part de l'obra oberta a la improvisació. L'articulació de les obres que en el seu moment eren autònomes dóna com a resultat una estructuració diversa però «hem donat un espai a la música i als assaigs ficticis en els quals els actors tenen opció a improvisar», apuntà el director.

Tota aquesta feina fa que fins ara els actors de segon i tercer de l'escola d'art dramàtic del mateix Teatre Sans hagin assajat sis hores a la setmana des de finals d'abril, però ara hi treballen cada dia fins al dia de l'assaig general. Ja es veuen els resultats i l'ambient versallesc comença a omplir l'escenari i part de la platea del Cafè Teatre.