TW
0

El Departament de Filosofia de la Universitat de les Illes Balears (UIB) presentà les seves darreres publicacions, editades pel Servei de Publicacions de la mateixa universitat. Aquestes noves aportacions editorials consisteixen en el volum de Joan Lluís Llinàs, professor de l'esmentat departament, Educació, filosofia i escriptura en Montaigne, quart volum de la col·lecció A Taula i els números 33 i 34 de la revista Taula. Quaderns de pensament que recull les ponències del congrés sobre La crisi de la raó al segle XX que tingué lloc el passat setembre.

El llibre de Llinàs es centra en la figura de Montaigne, «un dels grans autors de la literatura universal que inaugurà un nou gènere, l'assaig», i les consideracions que fa aquest autor sobre l'educació i les relacions que s'estableixen entre el que es considera estrictament educació, la filosofia entesa com una actitud davant el món i la lectura-escriptura com a acte de formació.

En la mateixa col·lecció estan pendents de publicació dos nous volums, el de Lluís Pujades sobre la teoria funcionalista de la ment i el de Francesc Casadesús sobre el fenomen de l'orfisme. Pel que fa a la revista aquesta enceta una nova etapa encapçalada pel nou director, Francesc Casadesús, i el nou Consell de Redacció.