Nanni Moretti rebé el guardó de mans de Banderas i Griffith.

TW
0

La commovedora pel·lícula La stanza del figlio, (L'habitació del fill) de l'italià Nanni Moretti, va obtenir ahir la Palma d'Or del festival de Cannes en una decisió que fou aplaudida per part de la crítica. El màxim guardó del certamen fou entregat per l'actriu Melanie Griffith i el seu espòs, Antonio Banderas en un senzill acte que tan sols durà mitja hora.

L'altre gran vencedora de la nit fou la francesa La pianiste, (La pianista) de l'austríac Michael Haneke, que guanyà tres dels importats guardons: El gran premi del jurat i els premis d'interpretació per als seus dos protagonistes Isabelle Huppert i Benoit Magimel. La premsa internacional jutjà que si bé La pianiste es mereixia un premi, guardonar-la amb tres deixava fora del palmarès cintes molt estimables com Taurus, del rus Alexandre Sojurov o Vou para casa, del veterà realitzador portuguès Manoel de Oliveira.

També va ser qüestionat el premi a la millor direcció que compartiren els nord-americans Joel Coen i David Lynch, les cintes dels quals tenen unna bona factura però no aporten cap novetat estètica. El guardó per al bosni Danis Tanovic pel seu treball com a guionista a No man's land, en canvi, és merescut ja que amb un control absolut de les emocions ataca frontalment el concepte de les diferències racials i de la guerra.

La cinta guanyadora narra la tràgica història d'un psicoanalista que perd el seu fill en un accident d'una manera subtil. És la quarta vegada que Moretti competeix a Cannes. «La meva principal ocupació és fer films, tota la resta ho faig en bé d'un cine de qualitat. Pel que fa als meus projectes, en tenc dos al cap però encara no vull escriure'ls. Encara duc a sobre el protagonista de La stanza del figlio, comentà.