Una gran pel·lícula del nonagenari realitzador portuguès Manoel
de Oliveira, Vou para casa, elevà ahir el nivell d'un festival de
Cannes que fins el moment només havia inclòs llargmetratges més o
menys correctes. L'altre film que va competir per la Palma d'Or,
màxim guardó de la mostra, fou el nord-americà The man who wasn't
there, de Joel Coen, una cinta molt influïda per la literatura de
James M. Cain, però que quedà molt lluny dels angoixants climes
kafkians que aconsegueix aquest mestre de la novel·la negra.
Segons Oliveira, el seu film «és una no història d'aparença
lleugera com el seu títol» que es desenvolupa en un París que es
prepar per celebrar la fi de l'any 2000». El director afegia «un
París que és reflex i centre de tota la nostra civilització
occidental, civilització en què allò superflu es converteix en
essencial, com si es tractàs d'un joc de nins innocents i
imprudents i les conseqüències del qual poden manifestar-se en una
eclosió socioecològica patètica».
«Es tracta d'un drama interior, viscut per un vell i consagrat
innocent víctima d'una contingència tràgica» explicà el veterà
director nascut en 1908 a Porto. La cinta conta la història d'un
gran intèrpret, la família del qual mor en un accident de
trànsit.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.