TW
0

La Fundació Balears per la Música i l'Institut Complutense de Ciències Musicals presentaren ahir l'edició crítica de la partitura del Concert en si menor per a piano i orquestra d'Antoni Torrandell. La peça serà interpretada demà íntegrament a l'Auditòrium de Palma. El concert anirà a càrrec de l'Orquestra Simfònica de les Balears, dirigida per Salvador Brotons, i actuarà com a solista Xavier Mut. La publicació d'aquesta edició crítica, realitzada per Ramón Sobrino, s'afegeix a la col·lecció d'àmbit estatal Música Hispana i es podrà trobar als principals centres de referència musical i universitats de tot el món.

La referida col·lecció ja ha editat el conegut Requiem de Torrandell, a més de les simfonies número 1, 2 i 3, de Pere Miquel Marquès. En breu temps s'espera que, a més del disc compacte amb el concert, s'editi la quarta simfonia de Marquès, així com les Canciones para soprano i orquestra i la Simfonia de Torrandell. L'autor de l'edició crítica lloà la figura del del compositor com una de les figures més importants del panorama musical espanyol de la primera meitat del segle XX i destacà la dificultat d'aquesta peça, escrita a Mallorca en plenitud de la seva maduresa artística.

Per tal d'eliminar part de la seva complexitat, en la seva estrena la partitura fou retallada a efectes pràctics en un 25 per cent. Ara el volum l'ofereix íntegra. A la presentació de l'edició crítica el conseller de Cultura, Damià Pons, coincidí amb el mestre Salvador Brotons a posar de manifest la importància que s'editin partitures musicals «amb rigor» que agilitin la seva interpretació i ajudin a difondre el llegat musical dels compositors de la terra. El Concert en si menor destaca per la seva acurada orquestració, en la qual pràcticament tots els instruments actuen com a solistes, interpretant passatges de gran complexitat.