TW
0

Emulant la gran gesta de Salvador Hedilla del 2 de juliol del 1916, quan realitzà el primer vol comercial entre Barcelona i Palma, una vintena d'avionetes participaren a la V Trobada aèrea de les Illes Balears. Així, set avionetes varen partir a primera hora del matí cap a l'aeroport de Sabadell per participar a la competició que començava cap a les 16 hores. Aquesta és la II Copa del Mediterrani, realitzada 84 anys després de la gesta.

L'enlairament des de l'aeròdrom de Son Bonet es féu a les 10.30 hores, se sobrevolà ràpidament la ciutat i de seguida se situaren sobre les muntanyes de la Serra. En els primers minuts altres avionetes s'hi posaren en contacte per ràdio informant sobre altituds i velocitat del vent. El cel estava clar encara que hi havia alguns núvols. L'avioneta més antiga de la competició fou la model Jodel de l'any 1963, fabricada en tela i fusta.

El recorregut es va realitzar a una altitud d'entre 3000 i 5000 peus, i a una velocitat de 125 nusos amb el vent en calma. El dinar acollí pilots de Saragossa, València, Múrcia, Castelló, Girona, Sabadell i Mallorca. Sobre les 16.45 hores els avions participants s'enlairaren, i una hora i vint minuts més tard es produia la tornada.