TW
0

El llegendari Ronald Biggs, cervell de l'assalt al tren de Glasgow "l'anomenat robatori del segle", el 1963, vol ara, als seus 71 anys, malalt i sense doblers, tornar al Regne Unit per prendre una cervesa en un pub anglès. Des de la seva residència a Rio de Janeiro, Biggs envià per correu electrònic un missatge a la Policia de Londres, Scotland Yard, en el qual demana que se li faciliti un passaport per tornar al país i posar-se a disposició de les seves autoritats. Després de 25 anys d'absència, Biggs podria retornar al Regne Unit en qüestió de dies si la policia britànica accedeix a la seva petició per tornar al país.

L'inspector John Coles, cap de la força especial d'Scotland Yard encarregada de perseguir els fugitius de la justícia, va rebre ahir el missatge del famós lladre: «M'agradaria "li explica" entregar-me a vostè. El que necessit és un passaport per poder viatjar al Regne Unit». «Estic disposat a ser detingut a la meva arribada a l'aeroport de Heathrow (Londres) i a entregar-me a la justícia», afegí abans de firmar la carta amb l'emprempta del seu dit gros inclosa.

El tabloide londinenc The Sun publica una entrevista a «Ronnie» Biggs al Brasil en la qual el pròfug diu que està cansat de fugir i que desitja acabar els seus dies en el Regne Unit. «Som un home malalt. El meu darrer desig és entrar en un pub com un anglès i demanar una pinta de cervesa», declarà Biggs a The Sun amb ajuda del seu fill Michael, de 26 anys, per la dificultat que té de parlar després de patir una apoplegia fa 18 mesos.