«Escultures de pintors» durà al Solleric l'obra d'artistes del pinzell

La mostra és la primera organitzada per Joan Carles Gomis al capdavant del casal

Joan Carles Gomis presentarà pel juny aquesta nova proposta.

TW
0

Escultures... de pintors és la nova proposta del Casal Solleric per a la seva planta noble, una mostra que aplega «obra estrictament escultòrica de pintors vius de l'àmbit balear», segons explica el director de l'espai, Joan Carles Gomis, de la que serà la seva primera exposició al capdavant del centre.

Joan Bennàssar, Rafa Forteza, Joan March, Guillem Nadal i Horacio Sapere són alguns del noms de la llista d'artistes que ja han confirmat la seva participació en aquesta mostra, a la qual s'afegeixen Antoni Socias, Tomeu Ventanyol, Mercedes Laguens, Joan M. Ramírez, Bernardí Roig, Maria Carbonero, Eugenio López, Rafael Amengual, Miquel Brunet i Alceu Ribeiro, si bé Gomis no descarta que «encara se'n puguin afegir més».

Tots ells tenen en comú el fet que «són pintors que han abordat problemes escultòrics, han tractat el tema de les tres dimensions des del punt de vista del qui treballa habitualment en dues dimensions», explica Gomis. El director del Solleric afegeix que «l'artista engloba moltes disciplines i en molts casos la diferenciació entre una i altra és molt subtil, aquí es tracta d'artistes, el vessant més conegut dels quals és la pintura».

Gomis posa de manifest que la mostra s'estructurarà entorn d'«una selecció d'obres que siguin representatives de cada creador. No els comanarem que facin una escultura, no hi ha cap presència artificial, tots han treballat l'escultura i aquí presentarem aquelles obres que, en certa manera, tenguin una relació directa amb la seva pintura». Conjuntament amb la mostra, prevista per al juny, s'editarà un catàleg amb «textos d'aproximació de diferents crítics en actiu, que presentarà perspectives distintes i diferents punts de vista».