TW
0

El director del patronat valencià de Ciències Naturals, el professor Ignasi Docavo, presentà els documentals i pel·lícules que des d'ahir es mostraran als ximpanzés del zoo de València pel seu «entreteniment i aprenentatge». Segons exolicà Docavo, que és responsable del zoo, s'ha «aprofitat el segon aniversari del naixement de Pascualín, el ximpanzé més petit que hi ha a les instal·lacions, per posar un monitor de televisió en les gàbies dels animals».

Els ximpanzés pogueren veure ahir diverses seqüències de la pel·lícula El Rei Lleó i un documental sobre animals de la seva mateixa espècie. Segons referí Docavo, «no es tracta de cap imitació circense, ni de donar un espectacle, molt contràriament, cercam l'entreteniment d'aquests simis els quals són capaços d'aprendre coses que veuen a la televisió. Els ximpanzés tenen una cultura adquirida per aprenentatge que és diferent d'unes poblacions respecte d'altres, ja que és adaptativa i està relacionada amb el context en què habiten», afegí.

Docavo manifestà que aquests simis en llibertat mantenen una «enorme activitat al llarg de tot el dia. Pugen als arbres, cerquen parella, agafen aliments... En canvi, la cosa canvia substancialment quan es troben en captivitat per molt bé que s'adaptin a les instal·lacions. Quan estan a la gàbia els ximpanzés realitzen moviments repetitius i pateixen d'estrès». Segons pareix, la iniciativa que ahir es posà en marxa amb aquests simis podria ampliar-se a altres animals.