TW
0

The Cult, una de les bandes britàniques de rock de major influència en els darrers anys, torna al panorama musical després de set anys de mutisme. Ian Atsbury i Billy Duffy han elegit Madrid per, juntament amb el bateria Matt Sorum, presentar a nivell mundial el seu nou disc Beyond Good and Evil en el que significa el «ressuscitar» de la banda. Aquest àlbum sortirà a la venda el pròxim 11 de juny i a hores d'ara encara es troba en fase de producció. El grup ha justificat aquesta decisió perquè «el públic espanyol s'entrega totalment i embogeix quan acudeix a un concert».

The Cult nasqué l'any 1984, encara que un any abans ja existia com a Death Cult, nom amb el qual ja havia editat God's Zoo i formava part del grup dels grans del rock. Després arribarien Dreamtime, Love, Electric i Sonic temple, aquest darrer publicat el 1989 i convertit ja en un clàssic del gènere. Després de Ceremony (1991), el bateria Nigel Preston morí a causa d'una sobredosi i Matt Sorum abandonà la banda per passar a formar part de Guns *N Roses. Tot i que amb els grans èxits de Pure Cult ocuparen el número 1 de les llistes de vendes, el fracàs comercial del treball The Cult, publicat l'any 94, provocà la dissolució de la banda després de l'abandonament d'Ian Atsbury.

Aquest va voler deixar clar que la seva tornada «no és per motius econòmics, sinó perquè encara ens quedaven coses per resoldre després d'un període d'experimetació en solitari i teníem el desig de tornar a tocar plegats». «No decepcionarem els fans que esperen aquest darrer àlbum», afegí Ian Atsbury.