Just després de l'obertura nombroses persones s'assegueren a taula.

TW
0

La XVII Mostra de Cuina Mallorquina s'obrí ahir al públic en el recinte firal de Palma amb l'objectiu de superar la xifra de 70.000 visitants aconseguida l'any passat. Per a ells es posa a la seva disposició una àmplia selecció de plats de la millor gastronomia mallorquina preparada per 23 restaurants, quatre escoles de cuina, dues destil·leries, vuit cellers de vi, cinc pastisseries i tres empreses de cafè. La mostra, que es perllongarà fins el divendres de la setmana que ve, ocupa els 3.000 metres quadrats del recinte.

Entre l'ample assortiment d'exquisideses, de la que està considerada com l'activitat gastronòmica més important de les Balears, s'hi oferirà aquests dies pastís de peix amb crema de menta, carabassons farcits de peix i marisc, cassola de porc negre i ànnera, carn de vedella a la graella, cap de llom amb salsa de taronja, pastissets de coco, vermell d'ou i trufa, pastís de formatge, cafès, vins i licors. L'horari de la mostra ès de les 12.30 hores a les 16.00 hores i de 19.00 a 23.00 hores.

La inauguració d'aquest esdeveniment gastronòmic convocà les primeres autoritats de les Illes. El president del Govern, Francesc Antich, destacà l'important esforç en qualitat d'aquesta edició i tingué paraules de suport per als restaurants de les Illes perquè «continuïn per aquest camí perquè donarà els seus fruits». La presidenta del Consell de Mallorca, Maria Antònia Munar, destacà la consolidació «any rere any» d'aquesta activitat culinària que resulta «vital» per al futur dels productes mallorquins.