La cronologia de la revelació corànica no resta clara a causa de
les diferències d'opinió entre els autors àrabs clàssics i els
orientalistes contemporanis. Tanmateix es podrien haver escrit en
quatre períodes, tres a la Meca i un a Medina, això vol dir,
respectivament, 612-615, 615-619, 619-622 i 622-632. Els estudiosos
diuen sovint que el text de l'Alcorà no és quasi mai entès amb la
perfecció que mereix. Uns el prenen massa textualment i el volen i
nterpretar lletra per lletra. Altres ho entenen
al·legòricament...
Però anem al tema proposat. Com és el Jesucrist corànic? Què
diuen les escriptures islàmiques sobre la passió i mort del
fundador del Cristianisme? Escriu el profeta: «Un dia els àngels
varen dir a Maria: Déu t'anuncia el seu Verb. S'anomenarà el
Mesies, Jesús, fill de Maria, il·lustre en aquest món i també a
l'altre i un dels familiars de Déu. Doncs parlarà als humans, nin
en el bressol i home fet, i serà del nombre dels justos. Senyor!
"respongué Maria", com he de tenir un fill? Cap home m'ha tocat.
Així és, digué l'àngel, quan Déu vol fer alguna cosa, diu sia, i
és. Li ensenyarà el llibre i la saviesa, el Pentateuc i l'Evangeli.
Jesús serà el seu enviat prop dels fills d'Israel. Els dirà: vénc
cap a vosaltres, acompanyat dels signes del Senyor, formaré de fang
la figura d'un ocell, hi bufaré i, amb el permís de Déu, l'ocell
serà viu; guariré el cec de neixença i el lleprós; ressuscitaré els
morts amb el permís de Déu; us diré el que haveu menjat i el que
haveu amagat en les vostres cases. Tots aquests fets seran altres
tants signes per a vosaltres, si sou creients... Jo vénc amb signes
de part de nostre Senyor. Teniu-li por i prestau-me obediència. Ell
és el meu Senyor i el vostre. Adorau-lo. És el camí recte. Però tan
prompte Jesús advertí infidelitat en els que l'escoltaven,
s'exclamà: Qui m'ajudarà a conduir els homes cap a Déu? Els
deixebles de Jesús digueren: Nosaltres! Creim en Déu i tu seràs
testimoni que nosaltres ens doblegam a la seva voluntat... Els
jueus (Mahoma es refereix als sacerdots i autoritats judaiques, ja
que jueus ho eren tots) imaginaren paranys contra Jesús. Déu els
imaginà contra ells i, veritablement, Déu és més destre...».
Sembla que Mahoma tingué una controvèrsia amb el bisbe
Abu-Hareth que era cap dels cristians del Nedjran, a l'Aràbia.
Discutiren sobre la passió de Jesucrist. Conta la tradició que
havent deixat la polèmica per al dia següent, en arribar el profeta
al lloc convengut, el varen veure els cristians agenollat i pregant
amb tal fervor, que perderen la calma i renunciaren a una discussió
en la qual serien derrotats. Es comprometeren a ser tributaris de
Mahoma, el qual nega la crucifixió de Crist. Així, en la sura IV,
versicle 156 llegim: «Hem condemnat a mort el Mesies, Jesús, fill
de Maria, l'enviat de Déu. No, no l'han mort! No l'han crucificat;
un home que se li semblava fou posat en el seu lloc, i els que
discutien d'aquest tema, han estat ells mateixos en el dubte. No ho
sabien amb certesa i no feien més que seguir una opinió. No l'han
mort realment. Déu l'ha elevat fins a ell, i Déu és poderós i
prudent».
Miquel Ferrà i
Martorell>/div>
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.