Estrenes de la setmana

TW
0

Bardem és l'estrella indiscutible de la setmana, per molt que Mel Gibson hagi decidit desvetllar els secrets pensaments de les dones. Antes que anochezca és el títol del film que ha convertit l'actor espanyol en el primer candidat a un Oscar de la història. Pel·lícula dirigida per Julian Schnabel i que narra la dramàtica existència del poeta cubà Reinaldo Arenas. Una de les veus més crítiques contra el règim castrista, que va haver d'abandonar el seu país a causa de la repressió que patia, tant per la seva poesia bel·ligerant de denúncia com per la seva condició homosexual, i que es va acabar suïcidant a l'exili dels EUA. A la pel·lícula, que incomprensiblement s'estrena doblada, la qual cosa ens amputarà bona part de la interpretació bilingüe de Bardem, també intervé en un doble paper l'excèntric i imprevisible Johnny Depp.

Molt controvertida ha estat l'estrena a Espanya del film francès Fóllame, que al seu país d'origen ha estat censurat i estrenat únicament a les sales X per l'excessiva càrrega sexual, tot i que sembla que el més contundent són les explícites escenes de violència. La qüestió és que, després d'un tens debat entre els responsables de la moral hispana (per cert no sé qui són aquests senyors), a les nostres pantalles s'estrena amb absoluta normalitat aquesta espècie de Thelma & Louis passada de voltes. És a dir, el viatge de dues amigues desequilibrades per les experiències traumàtiques viscudes amb els homes, que decideixen violar i assassinar tots aquells que trobin pel camí.

Més interessant es presenta Amores perros, que és candidata a la millor pel·lícula estrangera als Oscar en representació de Mèxic. Una crua cinta sobre el desencís i la marginació social i sentimental, que ha estat premiada en festivals de tot el món. A Cannes va obtenir el premi de la Crítica.

El títol més comercial arriba de la mà de Mel Gibson, que ara ha descobert el seu costat femení gràcies a un ridícul accident domèstic, a partir del qual adquireix l'estranya qualitat de sentir el que pensen les dones tot i que no ho diguin. Això, a més de ser una arma còmica de conquista, li provocarà una gran curiositat pel gènere femení que el durà, fins i tot, a tranvestir-se. L'acompanyen Helen Hunt i Marisa Tomei.