Les obres del Principal es torbaran un any per un error burocràtic

L'àrea de Cultura no havia previst que la reforma requereix la modificació del PGOU

La coberta del Principal passarà a ser plana per guanyar espai.

TW
0

Les obres de reforma del Teatre Principal no podran iniciar-se, almanco, fins d'aquí a un any. L'àrea de Cultura del Consell, dirigida per Maria Antònia Vadell, no havia previst la negociació amb l'Ajuntament de Palma perquè autoritzi l'inici dels treballs. El Consell de Mallorca ha de sol·licitar una revisió del Pla General de Palma, perquè el projecte de reforma inclou un augment del volum de l'edifici, ja que es preveu en el projecte bàsic el canvi del tipus de coberta.

Aquest fet obliga la institució a iniciar una dura negociació amb Cort que pot forçar a endarrerir un any el començament de les obres. Mentrestant, el Teatre Principal haurà de romandre tancat. Fonts del Consell asseguraren ahir que l'àrea de Cultura ja va ser informada dels possibles problemes urbanístics que podria plantejar l'inici de les obres sense disposar de tota la documentació necessària per realitzar la reforma.

Tot i això, la responsable del Cultura va decidir clausurar el Teatre Principal. Com es recordarà, amb una magnífica representació de l'òpera d'Arrigo Boito, Mefistofele, es baixà el teló del recinte escènic dimecres de la setmana passada. A partir d'ara, el Consell haurà de confiar en la bona voluntat de Cort per accelerar la reforma del PGOU amb l'objectiu d'escometre la remodelació del teatre. Si l'Ajuntament així ho vol, la modificació del PGOU pot trigar molt més d'un any; a més, el consistori pot arribar a exigir contrapartides al Consell, com ja ha ocorregut.