El còmic irromp a l'agenda cultural amb dos mesos de mostres i actes

Les setmanes dedicades al gènere en constaten la bona salut

Esplèndida portada, subtil i emotiva, realitzada per Dave McKean.

TW
0

És, per molts, un gènere menor. Altres l'obvien, l'ignoren o el menyspreen, però una franja cada cop més ampla del públic jove i adult de l'Illa troba en la vinyeta un interessant mitjà en què canalitzar les seves inquietuds, sigui a través de la creació, la lectura o el col·leccionisme.

A dos anys de la represa de les Setmanes del Còmic a Mallorca, «Còmic Nòstrum» torna enguany amb més força que mai, per demostrar la seva consolidació en l'agenda cultural illenca. Seran, en aquest 2001, prop de dos mesos d'exposicions de primera importància, conferències i taules rodones divulgatives, a què se sumen presentacions de nous llibres que serviran a la llibreria Norma Còmics, punt de trobada de comicmaníacs amb amics i víctimes de la historieta, per celebrar el seu sisè aniversari.

El calendari d'actes és eloqüent. Del proper dimarts fins al 27 d'abril s'estén una programació coordinada per l'Associació d'Amics i Víctimes del Còmic, emparada pel suport d'un estol d'entitats i institucions creixent: a Sa Nostra s'han afegit el Govern de les Illes Balears, l'Ajuntament de Palma i Urban Social.

No és d'estranyar, si es prenen en consideració factors com la bona salut de la producció illenca, corroborada amb els recents reconeixements a l'obra de Max i d'Àlex Fito, al prestigiós Saló del Còmic de Barcelona o, d'altra banda, les visites de primeres firmes del panorama internacional que, d'ençà de la seva primera edició, ha propiciat «Còmic Nostrum».

A l'antològica de Federico del Barrio i de Gabi Beltrán s'adherien, l'any passat, les veus de Carlos Giménez, Enrique Sánchez Abulí i el creador del mític Fanhunter, Cels Piñol. Ensenyaren, per incredulitat de molts i satisfacció d'uns quants, que en la vinyeta hi ha poc d'espontani i molt de creació acurada, amb l'esquelet d'un guió que va més enllà de les bafarades de diàleg.

El cicle de conferències «El guió en el còmic» venia amb el terreny preparat per les ponències de l'anterior edició de «Còmic Nòstrum», la primera, en la qual se citaren Miguelanxo Prado, Max, Florentino Flórez i Jesús Cuadrado, entre d'altres.