Quasi bé tothom s'ha trobat alguna vegada amb una postalfree
"una postal gratuïta que es pot emprar si es posa un segell de
Correus. La postalfree es distribueix pertot arreu, des
d'establiments comercials fins a botigues, bars i restaurants.
Aquestes postals solen ser damunt uns taulells específics, però
tampoc no resulta estrany trobar-les sobre taules o mostradors.
Miquel Mercader, administrador de l'empresa Postalfree a les
Balears, explica que allò que fa que centenars de persones
s'apropin momentàniament a un dels 150 punts de distribució de les
Illes és la il·lustració. «Allò que atreu el públic és el disseny
de la postal».
El disseny pot ser la creació d'un client que s'anuncia a les
postals o l'obra d'alguns dels freelance locals de Postalfree
(entre ells, noms coneguts com Toni Sorell o del nostre company
Bibi). De fet, són els dissenyadors els únics responsables que
aquest innovador tipus de publicitat tingui un èxit considerable.
Grans firmes d'àmbit nacional o internacional, com Coca-Cola, Audi,
RTVE o partits polítics han aprofitat en les seves campanyes
l'efectivitat de les postalfree per als seus missatges.
L'efectivitat rau en el fet que «no te'l donen quan vas caminant
pel carrer, sinó que ets tu qui el va a cercar. Et trobes davant i
tries aquella que més t'agrada. Fas una elecció i després et sap
més greu llançar-lo», manifestà Mercader. També contribueix en
l'èxit el material amb el qual estan fetes les postals, i la doble
funcionalitat que adquireixen. I és que, a part de la publicitat,
les postalfree serveixen tant per anunciar els actes que es duran a
terme en un local determinat "exemple d'això són el Club Barcelona
o la sala Sonotone a Mallorca" com per escriure quatre coses als
amics, ja que la seva part de darrere es pot utilitzar com a postal
de correus d'ordre ordinari.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.