Imatge de «Funesto».

TW
0

Els curtmetratges realitzats pels alumnes del Màster MAISCA de la Universitat de les Illes Balears, sota la direcció del professor Juan Montes d'Oca, es veuran a partir d'avui i fins diumenge a la Mostra Internacional de Cinema d'Animació de Lleida, ANIMAC. «Es tracta de seqüències d'imatges ajudades amb àudio a través de les quals es vol comunicar alguna cosa», comentà Montes de Oca.

Entre aquests treballs "integrats per projectes de fi d'estudis" es troben peces com Staphilococcus d'Isabel Fournet, Capitale Peccatum de José María Hernández, Things change, de Bernat Fornés, o Dragon 2000, producció d'efectes especials. Històries de pocs minuts fetes en un gènere natural de ficció ja que «és el més lògic i més coherent. Les noves tecnologies faciliten fer allò que en la realitat no és possible, i per contra si es vol reflectir la realitat és més fàcil posar una càmera i gravar», apuntà Montes de Oca.

Aquest format no implica que el missatge hagi de ser també fictici i intangible, sinó que pot tenir una funcionalitat, pot ser totalment aplicable a la vida quotidiana, com és el cas de Peccatum Capitale, en què mitjançant un repàs dels set pecats cristians es mostren diferents actituds que l'espectador amb un somriure pot trobar ridícules i reprobables. Alguns d'aquest curtmetratges ja es van poder visualitzar a l'Illa en la passada Mostra de Cinema i Vídeo de Palma. Entre ells es troba també un exemple d'efectes especials, mescla d'imatge real i fictícia com és el cas de Dragon 2000; es crea un fals espot de publicitat en el qual un cotxe que en comptes de tenir rodes té potes de cocodril circula per un poblat desert.