TW
0

Els carrers i places del districte barceloní de Gràcia tornaren a ser ahir vespre l'escenari escollit per graciencs i poblers per reviure la revetla de Sant Antoni.

El foc de dimonis i diables encengué un any més aquesta nit bruixa gracienca. Les glosses de picat i les xeremies, flabiol i tamborí, com també els tambors de les diferentes colles de diables ompliren de so els carrers d'aquest barri barceloní que encara conserva l'encant del poble que va ser abans.

Ahir, la festa «Sa Pobla a Gràcia» començà ja de bon matí a la plaça del Nord. A les 12.30 els poblers es trobaren amb la Federació de Festa Major de Gràcia; una entitat que des del principi s'ha involucrat plenament en la festa poblera potenciant-la i estenent-la a les diferentes places i carrers de Gràcia. És precisament la implicació de la Federació de Festa Major en aquesta festa la que ha portat que, avui en dia, a la majoria de carrers de Gràcia els veïns celebrin Sant Antoni torrant al seu propi fogueró.

De fet i com explicà ahir al matí el farmacèutic pobler, Antoni Torrens, que n'és l'artífex de la festa, «la intenció de la Federació és allargar la festa des del migdia i fins a la nit». Al vespre, un any més, la sonada de xeremiers a la plaça Rius i Taulet donà el sus a la festa. I mentre els germans «Llargos» i també Pere Martorell i Antoni Rubio sonaven les xeremies, flabiol i tamborí, les colles de dimonis, diables, grallers i bartoners de Gràcia i Barcelona s'anaren concentrant davant l'Ajuntament d'aquest districte barceloní.