TW
0

Les primeres proves amb embrions humans per tractar de trobar remei a malalties fins ara incurables, com el mal de Parkinson, podrien tenir lloc abans de tres anys. La Cambra dels Lors britànica aprova dilluns a darrera hora, per una majoria de 120 vots, la reforma de la llei per permetre la clonació d'embrions humans menors de catorze dies amb fins terapèutics.

Segons declarà ahir un portaveu de l'Associació de la Bioindústria britànica, Simon Best, la decisió dels lors «permet que la investigació avanci, sense que se ralentitzi el debat (sobre l'abast ètic de la mesura), que hauria de continuar». Best va predir avanços ràpids per trobar solucions a la malaltia de Parkinson, alguns càncers, apoplegies i dolències cardíaques. «La votació fa bastant possible que las primeres proves, probablement per al Parkinson, puguin tenir lloc en els propers tres anys», explicà el portaveu.

Si aquestes proves confirmen el resultat d'altres investigacions en animals, «almanco a escala reduïda podria veure's l'aplicació clínica d'aquests experiments en un termini de cinc a set anys». Juntament amb la nova legislació, la Càmera Alta aprovà també la creació d'una comissió parlamentària perquè examini en profunditat les implicacions i el seguiment de les investigacions mèdiques i científiques resultants de la nova legislació.

Fins ara la llei sols permetia la investigació amb embrions humans just just formats en àrees molt específiques, com la contracepció o mals congènits. Els científics sostenen que amb l'eliminació dels obstacles legals per aplicar a les persones la tecnologia utilitzada en la clonació de l'ovella Dolly, aquesta pràctica mèdica podria acabar amb el rebuig de l'organisme al trasplantament d'òrgans aliens. Els representants d'esglésies al Regne Unit, incloses l'anglicana, la catòlica i la islàmica, exerciren fortes presions per l'ajornament de la reglamentació.