TW
0

«La suma d'arts i no la separació egoista de cadascun d'ells», citant paraules de l'escenògraf Stefano Poda, plasmada de manera tangible a l'òpera Mefistofele tancarà el dia 28 de febrer, durant dos anys per reformes la porta del Teatre Principal. Una creació concebuda de manera unitària i arriscada ja que Poda fa una adaptació de l'obra d'Arrigo Boito «sense seguir el clixé naturalístic, ningú no es creu que una dona molt grassa mori a causa de tisi» explicà. Un fet que ha ocasionat que sigui considerat un «revolucionari» pels puristes d'aquesta disciplina.

En aquest cas, continuant la línia estilística que l'escenògraf italià començà fa dos anys posarà sobre les taules del Principal el resultat «d'un treball de despullament absolut però mantenint la facilitat de comprensió de la temàtica "la venda de l'ànima al dimoni" perquè cadascú que vegi l'obra se senti protagonista, vegi sobre l'escenari la història de la seva pròpia ànima». Per aquest motiu, Estefano Poda cerca mitjançant una escenografia lligada pel leit motif de les mans "escultures i murs gegantescs de mans que van cap al cel ocuparan l'escenari", el gest al límit (proper al teatre japonès Kabuki "amb moviments de titelles) i la 'coreografia no coreografiada', propera a l'expressionisme alemany, provocar una reflexió sobre totes les temàtiques humanístiques: la vida, la mort, l'amor...» comentà Poda.

Desvinculant d'aquesta manera els seus treballs de l'òpera com a fenomen «museístic». «Em sembla una ofensa a un públic mitjà fer un Mefistofele amb banyes, cua i vermell». Un llenguatge personal en el qual aprofundeix des del Rèquiem de Mozart, en què «renuncia a qualsevol complaença estètica a favor que faci penar» apuntà.