TW
0

La música des del punt de vista de la reflexió també és protagonista de les festes de Sant Sebastià. Dues conferències, Palma: ambiente musical de los sesenta i 1980-2000. Palma, 20 años de música rock, formen part de la programació amb motiu de la celebració del patró de la ciutat. Organitzades per Ensaïmada Musical i Fira del disc, la primera d'elles tindrà lloc avui vespre, a les 20 hores, al Teatre Municipal.

Amb l'objectiu d'«aprofundir en detalls de vegades desconeguts sobre Mallorca quan era un punt emblemàtic a nivell europeu i que passaren per aquí artistes com Jimy Hendrix o The Animals», apuntà Joan Carles Vilella, es reuniran coneixedors del anys 60, com el periodista Miquel Soler o components dels grups Los Bravos o Los Betas. L'altra congregació per parlar sobre allò que normalment s'escolta tindrà lloc dia 24 de gener, a les 22 hores al mateix lloc, i tindrà com a objectiu les dècades que van des del 80 fins ara, però sense aturar-se en el present.

De la mà de Pere Terrassa, de discos Runaway; Miquel Gibert, de La Granja; Joan Vich, de Primeros Pasitos; Joan Cabot o Ferran Merino, repassaran «època per època aquests anys, els més destacables», apuntà Terrassa. Un temps, el passat, en què els músics locals estaven al centre de l'huracà perquè a causa del turisme, a Mallorca es concentrava l'ambient musical. En canvi, «després dels 80, els grups, major en nombre, tenen menys repercussió a la Península, a Sexy Sadie li va costar molt sortir», explicà Terrassa.

La música no només és la protagonista, també deixa pas a la paraula i en el cas del cicle poètic «La vida en vers» acompanya la paraula del poeta Kavafis. Amb el recital «El nostre Kavafis», que es realitza aquest vespre a les 21 hores al Municipal, Antoni Truyols, Maria Julià i Antoni Avellà aproparan els assistents a les diferents cares de les creacions del poeta.