TW
0

El gegant d'internet American Online Inc. (AOL) adquirí el conglomerat Time Warner Inc., per convertir-se en la major companyia de mitjans de comunicació del món, després d'obtenir l'aprovació condicional de la Comissió Federal de Comunicacions dels Estats Units (FCC).

Exactament un any i un dia després que les companyies anunciassin la seva fusió històrica de mitjans vells i nous, els cinc membres de l'FCC acordaren unànimement permetre que AOL i Time Warner continuassin endavant malgrat una disputa sobre les condicions que han de posar ambdues companyies. Els comissionats, emperò, votaren 3-2 per a restriccions a l'avançat sistema de missatges de la nova companyia quan utilitzi les línies de cable de Time Warner. També acordaren que la companyia ofereixi un major accés a la competència de serveis d'internet per a les seves xarxes de cable.

L'aprovació de l'FCC, després de mesos de discussions internes de l'organisme, permet al major proveïdor de serveis d'internet del món tancar la compra per més de 21 bilions de pessetes del conglomerat de cable i de mitjans de difusió, per crear una companyia sense paral·lel que cobreix programació televisiva, pel·lícules, revistes i ciberespai. Time Warner disposa de la segona col·lecció de sistemes de cable als Estaus Units i un gran braç editorial que inclou les revistes Sports Illustrated i People, mentre que AOL té a prop de 19 milions de subscriptors d'internet.